تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۲۶
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۵۵۲۰۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
عضو کمیسیون صنایع مجلس خبر داد

پیشنهاد واگذاری هپکو به کنسرسیومی متشکل از شرکت های معدنی/ استیضاح وزرای اقتصادی دولت در صورت کوتاهی در حل مشکلات صنایع استان مرکزی

می متالز - عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: طی نامه ای به رئیس جمهور پیشنهاد شده است تا در جلسه ای که با ریاست جهانگیری برگزار خواهد شد سهام ۶۰ درصدی هپکو به قرارگاه خاتم الانبیا یا کنسرسیومی متشکل از شرکت های معدنی واگذار شود تا مشکلات این صنعت حل گردد.
پیشنهاد واگذاری هپکو به کنسرسیومی متشکل از شرکت های معدنی/ استیضاح وزرای اقتصادی دولت در صورت کوتاهی در حل مشکلات صنایع استان مرکزی

به گزارش می متالز، مهدی مقدسی عضو کمیسیون صنایع مجلس در جمع خبرنگاران به بیان پیگیری ها جهت حل مشکلات پیش آمده برای دو صنعت بزرگ استان یعنی هپکو و آذرآب پرداخت و گفت: واگذاری های اشتباه صنایع بزرگ استان مرکزی از جمله هپکو و آذرآب باعث ایجاد مشکلاتی برای این دو صنعت بزرگ شده است.

وی به دیدار خود با رئیس جمهور در مجلس اشاره کرد و افزود: در حاشیه حضور رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی پیرامون مشکلات این دو صنعت بزرگ استان مباحثی مطرح شد. همچنین در گفتگوهایی جدا با رئیس مجلس، وزیر صنعت معدن و تجارت و معاون اول رئیس جمهور مشکلات این صنایع تشریح شد.

مقدسی با بیان اینکه در صورت اراده جدی وزرای اقتصادی دولت مشکلات این صنایع حل شدنی است، تاکید کرد: در پیشنهادی به رئیس جمهور درخواست شد تا جلسه ای به ریاست جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری برگزار شود و در آن جلسه وزرای صمت، تعاون کار و رفاه اجتماعی، اقتصاد و دارایی، روسای سازمان های خصوصی سازی و بورس و مدیرعامل شرکت های مپنا، گل گهر سیرجان، چادرملو، مس رفسنجان، قرارگاه خاتم الانبیا و سایر شرکت های بزرگ معدنی حاضر شوند.

 

پیشنهاد واگذاری هپکو به قرارگاه خاتم الانبیا یا کنسرسیومی متشکل از شرکت های معدنی

وی تصریح کرد: پیشنهاد شده تا در این جلسه با قرارگاه خاتم الانبیا جهت خرید یا تهاتر شرکت هپکو صحبت شود ولی اگر به هر دلیلی آن را نپذیرفت، کنسرسیومی از شرکت های معدنی گل گهر، مس، چادرملو، جهاد نصر و ... تشکیل شود و سهم ۶۰درصدی هپکو به آن ها واگذار شود تا وضعیت آن را از حالت فعلی تغییر دهند؛ که البته در صحبتی که با مدیرعامل گل گهر صورت گرفته، آمادگی این صنعت جهت پذیرش این پیشنهاد را بدست آورده ایم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به لزوم وجود مشوق هایی از سوی دولت برای پذیرش هپکو توسط شرکت های گفته شده، اظهار کرد: در صورت پذیرش قرارگاه خاتم الانبیا یا این کنسرسیوم جهت پذیرش این صنعت بزرگ، می توان مشکل هپکو را یکبار و برای همیشه برطرف کرد.

وی با بیان اینکه جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز قول پیگیری مشکلات هپکو را داده است، گفت: در خصوص شرکت آذرآب نیز مشکلاتی وجود دارد که عمده آن به سهامداران آن خصوصا سهامدار اصلی آن یعنی بانک کشاورزی بر می گردد چرا که این بانک به وظایف اصلی خود یعنی تزریق منابع و صادر کردن ضمانت نامه ها عمل نکرده و این شرکت را که در حال حاضر نیز می تواند سفارش بگیرد و روی پای خود بایستد به این وضع دچار کرده است.

مقدسی تصریح کرد: آذرآب که این میزان نیروی توانمند و ماشین آلات ارزشمند دارد نباید به خاطر وجود چنین مشکلاتی به این وضع دچار شود. اول از همه باید حقوق معوقه کارگران این شرکت توسط سهامداران پرداخت شود، سپس باید مدیرعامل و مجموعه هیات مدیره این شرکت در اولین فرصت و با مشورت مسوولین ارشد استانی انتخاب شوند تا تکلیف مدیریت این مجموعه مشخص شود.

 

پیشنهاد واگذاری سهام آذرآب به شرکت مپنا

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان ادامه داد: پیشنهاد می شود سهام آذرآب نیز به شرکت مپنا واگذار شود ولی این شرکت در جلسه ای که چند روز پیش برگزار شد نسبت به قبول مسوولیت آذرآب تردید کردند که پیشنهاد می شود آقای جهانگیری و وزیر صمت این مسوولیت را به مدیرعامل مپنا تکلیف کنند و البته موانع سر راه را برداشته و مشوق هایی نیز در نظر بگیرند تا اجباری در کار نباشد.

 

استیضاح وزرای اقتصادی در صورت کوتاهی در حل مشکلات صنایع استان مرکزی

مقدسی تصریح کرد: امیدواریم در اسرع وقت مشکلات صنایع بزرگ کشور برطرف شود و وزرای اقتصادی دولت فکری به حال قطب صنعت کشور بکنند چرا که در غیر این صورت تنها ابزار قانونی نمایندگان، استیضاح وزراست که قطعا در صورت بی توجهی آنان به سهم خود خواستار استیضاح آنان خواهم بود.

عناوین برگزیده