تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۲۵
بازدید: ۳۰۹
کد خبر: ۵۵۲۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، خبر داد؛

بیمه تکمیلی رایگان 710 هزار راننده

می متالز - معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از تحت پوشش بیمه تکمیلی رایگان قرار گرفتن 710 هزار راننده، خبر داد.
بیمه تکمیلی رایگان 710 هزار راننده

به گزارش می متالز، مهران قربانی با اشاره به این مطلب که، سال گذشته 710 هزار راننده کامیون به همراه همسران خود در سطح کشور به صورت رایگان زیر پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار گرفتند، اظهار کرد: خوشبختانه تا خرداد ماه سال جاری 115 میلیارد تومان خدمات بیمه تکمیلی به بیمه شدگان پرداخت شده است.

وی هم‌چنین اظهارداشت: بیمه تکمیلی رانندگان از سال گذشته بر اساس مصوبه شورای‌عالی ترابری و با هدف وضعیت بهبود رفاه و تامین اجتماعی رانندگان در سطح کشور کلید خورده است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ضمن اشاره به مزایای قرارداد جدید بیمه تکمیلی رانندگان نیز، گفت: به‌طورکلی در این طرح علاوه بر همسر حداکثر دو فرزند زیر 18 سال رانندگان هم زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرند. در این طرح دختران مجرد از معافیت سنی برخوردار هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: سقف تعهدات نسبت به قرارداد قبلی افزایش یافته و  هزینه زایمان نیز به تعهدات شرکت بیمه‌گر اضافه شده است. رانندگان جا مانده از سال قبل به همراه همسر و حداکثر دو فرزند خود هم مشمول این طرح هستند.

قربانی در گفتگو با رادیو اقتصاد از آغاز ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان کامیون از تاریخ 15 شهریورلغایت 15 آبان ماه سال جاری در کشور خبرداد و اظهارداشت: این کار بر اساس مصوبه شورای‌عالی ترابری در قالب تفاهم بین کانون شرکت‌های حمل و نقلی و کانون رانندگان انجام خواهد شد.

وی با بیان این‌که ثبت نام رانندگان از طریق مراکز صدور کارت هوشمند انجام می شود، گفت: رانندگان مشمول این طرح می‌ توانند از ۱۵ شهریور به مدت دو ماه با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به مراکز صدور کارت هوشمند رانندگان برای ثبت ‌نام مراجعه کنند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، افزود: منابع طرح بیمه تکمیلی رانندگان کامیون از طریق شرکت‌های حمل و نقلی پرداخت و در واقع هزینه‌ای با اجرای این طرح بر  دولت تحمیل نمی‌شود.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده