تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۵۶
بازدید: ۳۱۱
کد خبر: ۵۵۲۵۰
سرویس خبر : محیط زیست
مدیرکل منابع طبیعی کرمانشاه خبر داد:

احیا و بازسازی معادن متروکه در کرمانشاه

می متالز - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه فعالیت های معدنی آثار تخریبی بسیاری بر عرصه‌های منابع طبیعی داشته است، گفت: معادن متروکه در استان احیا می‌شوند.
احیا و بازسازی معادن متروکه در کرمانشاه

به گزارش می متالز، انشاالله کولانی اظهار داشت: فعالیت‌های معدنی آثار تخریبی بسیاری بر عرصه‌های منابع طبیعی کشور داشته و در بسیاری از موارد جبران خسارت‌های حادث شده ناشی از عملیات اکتشاف و بهره برداری غیر ممکن است.

وی افزود: این معادن پس از بهره برداری و پایان ذخیره معدنی و یا عدم کیفیت مناسب رها شده و آثار مخرب بسیاری بر پیکره حساس و شکننده زیست بوم‌های کشور بر جای می‌گذارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه بیان داشت: با توجه به تصویب قانون اصلاح قانون معادن وظیفه بازسازی و احیا معادن به عهده سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور قرار گرفته است.

این مسوول عنوان کرد: در همین راستا این اداره کل پس از احیا و بازسازی معدن متروکه هرسین با مشارکت مردم عملیات احیا و بازسازی دومین معدن متروکه را در دولت آباد شهرستان اسلام آباد غرب آغاز خواهد کرد.

کولانی ادامه داد: عرصه تخریبی این معدن ۳۲ هکتار است که با اختصاص اعتبار از محل طرح‌های ملی عملیات مکانیکی در ۱۰ هکتار آن شامل تسطیح خاک‌های دپو شده و دفن زباله‌های ساختمانی توأم با بذرپاشی و در ۲۲ هکتار آن هم عملیات کپه کاری با بذور مرتعی صورت خواهد گرفت.

وی گفت: همکاری دو جانبه صنایع با منابع طبیعی می‌تواند نقش بسیار مهمی در این گونه فعالیت‌ها داشته باشد.

عناوین برگزیده