تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۲۶
بازدید: ۵۲۱
کد خبر: ۵۵۲۶۵
سرویس خبر : انرژی

ساخت کارخانه فروسیلیس ۲۰ هزار تنی در جوکار همدان

می متالز - مدیر عامل شرکت فرو آلیاژ آسا آذرین اعلام کرد: کارخانه فروسیلیس و فولاد با ظرفیت تولید ۲۰ هزار تن در منطقه صنعتی جوکار احداث شده و تا پایان سال ۹۹ قابل بهره برداری است.
ساخت کارخانه فروسیلیس ۲۰ هزار تنی در جوکار همدان

به گزارش می متالز، اکبر کهزادی بیان کرد: از ابتدای سال جاری ساخت کارخانه تولیدات حوزه فولاد و تولید فروسیلیس (سیلیکونیوم) را در منطقه جوکار ملایر کلید زدیم.

وی ادامه داد: ظرفیت این کارخانه سالیانه تولید 20 هزار تن فولاد و آلیاژ است و تا الان تنها برای مراحل عمرانی کار 17 میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیر عامل شرکت فرو آلیاژ آسا آذرین اظهار کرد: در این کارخانه به صورت مستقیم 150 نفر از افراد بومی منطقه جوکار مشغول به کار خواهند شد که پس از افتتاح کارخانه به صورت مستقیم این تعداد به سه برابر افزایش پیدا می‌کند.

کهزادی افزود: در صورتی که روند کار مطابق با برنامه‌ریزی پروژه به جلو برود این کارخانه تا پایان سال ۹۹ افتتاح و قابل بهره برداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه عدم تامین برق و عدم ورود تجهیزات خارجی مورد نیاز از موانع پیشرفت کار پروژه است، ادامه داد: فازهای بعدی کارخانه بعد از افتتاح فاز اول این کارخانه آغاز به کار خواهند کرد که بر اساس نیاز و تقاضا بازار 6 فاز مد نظر در کارخانه ایجاد خواهند شد.

مدیرعامل شرکت فرو آلیاژ آسا آذرین ادامه داد: نگرانی اصلی ما در این پروژه تامین نیروی برق مورد نیاز کارخانه است که به 30 مگابایت برق نیاز داریم البته مدیریت ارشد استان قول مساعدت در این زمینه داده‌اند.

کهزادی بیان کرد: همزمان 4 کارخانه و شرکت ملی در این منطقه در مراحل مختلف ساخت یا بهره برداری قرار دارند که همه نیازمند تامین برق هستند در صورت تامین نیروی برق مورد نیاز آن‌ها ارزآوری و اشتغال خوبی در همدان صورت خواهد گرفت.

وی با اظهار اینکه در صورت ایجاد و تاسیس اینگونه کارخانه‌ها و حمایت از تولید کنندگان نه تنها ارز از کشور خارج نمی‌شود بلکه به کشور وارد نیز می‌شود، ادامه داد: در کشور پتانسیل صنعتی خوبی وجود دارد و نیروهای کار ما نیز همه جوان هستند باید از این ظرفیت بهره ببریم زیرا کشور ما سرشار از نیروهای نخبه جوان و متخصص است.

مدیرعامل شرکت فرو آلیاژ آسا آذرین با توجه به اینکه این نوع تولیدات ارز آوری و صادرات بالایی برای کشور دارد و سرمایه‌گذاری زیادی در این کار صورت می‌گیرد بر اساس قیمت امروز دلار و تقاضا بازار این کارخانه برای کشور 50 تا 60 میلیون دلار ارز آوری خواهد داشت.

کهزادی با بیان اینکه به دستور مقام معظم رهبری باید به سمت تولید، خودکفایی و اشتغال حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: استان همدان نسبت به پتانسیلی که دارد در حوزه صنعت ضعیف است و بسیاری از فارغ التحصیلان رشته‌های صنعت در استان بیکار هستند اگر بتوانیم چنین کارخانه‌هایی را در همدان راه‌اندازی کنیم می‌توانیم برای این افراد اشتغال‌زایی کنیم.

وی افزود: همه کشورها از جمله ایران به تولیدات و عدم وابستگی به کشورهایی دیگر توجه دارند در صورت که کشور بتواند به خودکفایی در زمینه تولیدات برسد دیگر تحریم‌ها هیچ اثری بر اقتصادمان نخواهد داشت.

مدیر عامل شرکت فرو آلیاژ آسا آذرین بیان کرد: در صورت وجود تولیدات؛ اشتغال و امنیت در کشور بالا خواهد رفت زیرا وقتی فردی شاغل می‌شود دیگر به دنبال خطا و جرم نمی‌رود کار به او انگیزه زندگی سالم می‌دهد.

کهزادی خاطرنشان کرد: جهت عدم آسیب رسیدن به محیط زیست و مردم ساکن منطقه جوکار غبارگیر آلودگی در محیط زیست در کارخانه نصب شده است و استانداردهای سازمان‌ محیط زیست را دارا هستیم.

عناوین برگزیده