تاریخ: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۱۴
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۵۵۴۱۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش ظرفیت تولید گل گهر با افتتاح دو بخش جدید

می متالز - مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان گفت: با افتتاح دو بخش «ذوب و فولادسازی جهان فولاد سیرجان» و «خط دوم آهن اسفنجی کوثر» ظرفیت تولید کارخانه به ۱.۲ میلیون تن در سال می‌رسد.
افزایش ظرفیت تولید گل گهر با افتتاح دو بخش جدید

به گزارش می متالز، جمشید ملارحمان مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان گفت: خط یک ذوب و فولاد سازی جهان فولاد سیرجان به همراه واحد اکسیژن، تولید آزمایشی را آغاز کرده و در انتظار افتتاح رسمی قرار دارد.

او با بیان اینکه ظرفیت تولید این کارخانه به ۱.۲ میلیون تن در سال می‌رسد افزود: میزان اشتغال مستقیم کارخانه فولادسازی ۷۵۰ نفر و اشتغال غیر مستقیم آن ۲۲۵۰ نفر بوده که برای راه اندازی این پروژه ۲۳۰ میلیون دلار سرمایه گذاری شده است.

ملارحمان با اشاره به اینکه شرکت گل گهر پیش از این نیز خط دوم آهن اسفنجی کوثر با ظرفیت تولید ۲ میلیون تن (مگامدول) را آماده افتتاح کرده بود بیان داشت: راه اندازی این کارخانه گامی جدید برای تکمیل زنجیره تولید در مجموعه گل گهر به شمار می‌آید.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر تصریح کرد: این کارخانه با سرمایه گذاری ۱۶۶ میلیون دلاری ساخته شده و میزان ایجاد اشتغال مستقیم آن به ۲۲۰ نفر می‌رسد، علاوه بر این، ۸۸۰ شغل غیر مستقیم نیز با راه اندازی این کارخانه ایجاد خواهد شد.

او با اشاره به اینکه شرکت معدنی و صنعتی گل گهر امسال طرح‌های متعددی در حوزه‌های تولید، زیربنایی و... در مسیر راه اندازی دارد گفت: این شرکت در حوزه تولید (استخراج و تولید کنسانتره) نیز با رشد همراه شده علاوه بر این در بخش فروش ریالی محصولات، این شرکت به رقم ۵۱.۳ هزار میلیارد ریال دست یافت که ۷۷ درصد بیش از مدت مشابه سال قبل است.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر افزود: شرکت معدنی و صنعتی گل گهر به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده سنگ آهن ایران، با اقدامات و برنامه‌هایی که طی سال‌های گذشته تاکنون داشته است، توانسته زنجیره تولید، از معدن تا شمش را کامل کند به طوری که استخراج ماده معدنی و فراوری آن از کنسانتره تا تولید گندله سنگ آهن، آهن اسفنجی و سپس شمش فولاد، سبب رشد ارزش افزوده در این مجموعه شده است.

عناوین برگزیده