تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۰۱
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۵۵۵۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

فضای کسب‌وکار با اجرای طرح رتبه‌بندی فعالان اقتصادی بهبود می‌یابد

می متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: رتبه‌بندی فعالان اقتصادی در بهبود فضای کسب‌وکار و ایجاد توسعه پایدار اثرگذار است.
فضای کسب‌وکار با اجرای طرح رتبه‌بندی فعالان اقتصادی بهبود می‌یابد

به گزارش می متالز، علی‌اصغر جمعه‌ای ظهر امروز در دهمین نشست هیات‌ رئیسه که با محوریت بررسی پیش‌نویس «آئین‌نامه و طرح رتبه‌بندی تکریم سرمایه‌گذاران و کارآفرینان برتر» ابلاغی از سوی وزارت صمت در سالن جلسات اتاق بازرگانی سمنان برگزار شد اظهار داشت: باید ساماندهی تشکل‌ها و رتبه‌بندی فعالان اقتصادی از طریق بخش خصوصی عملیاتی شود.

وی بیان داشت: رتبه‌بندی فعالان اقتصادی جذب سرمایه و فناوری را تسهیل می‌بخشد و در گسترش تعامل با اقتصاد جهانی اثرگذار است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با اشاره به تأسیس مرکز رتبه‌بندی اتاق ایران در مقر اتاق ایران در سال 96 گفت: شفاف‌سازی، رقابت‌پذیری و اعتمادآفرینی از مهم‌ترین اهداف این مرکز است.

جمعه‌ای از طراحی الگوی بومی رتبه‌بندی خبر داد و گفت: با اجرای این طرح تاکنون یک هزار و 700 فعال اقتصادی در کشور رتبه‌بندی شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه باید از موازی کاری در سطوح مختلف پرهیز شود گفت: انجام امورات موازی منجر به دچارشان بخش خصوصی به بوروکراسی اداری می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان به سیاست‌های کلان کشور در مورد اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: فعالان اقتصادی و بخش خصوصی در تحقق این هدف مهم و اساسی نقش اثرگذار و ویژه‌ای دارند.

جمعه‌ای با تأکید بر اینکه اجرای طرح رتبه‌بندی فعالان اقتصادی بیش‌ازپیش تر برهه کنونی احساس می‌شود گفت: بهبود فضای کسب‌وکار و به‌کارگیری فعالان اقتصادی در توسعه پایدار ازجمله مزایای اجرای این طرح است.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده