تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۳۲
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۵۵۵۱۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

جشن ایثار در شهر سرچشمه برگزار شد

می متالز - مراسم جشن ایثار دوشنبه شب با حضور فرماندار رفسنجان، مدیر کل کار تعاون و رافه اجتماعی استان کرمان، مدیر مجتمع مس سرچشمه، جمعی از مسوولین شهرستان رفسنجان و خانواده های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان شاغل و بازنشسته مجتمع مس سرچشمه در سالن ورزشی شهید حاج علی محمدی پور شهر سرچشمه برگزار شد.
جشن ایثار در شهر سرچشمه برگزار شد

به گزارش می متالز، در این جشن احمد یوسف زاده نویسنده کتاب «آن بیست و سه نفر» با قدردانی از مجتمع مس سرچشمه برای برگزاری این مراسم، اظهار داشت: اسارت به هر حال دورانی سخت است و روز اول اسارت برای همیشه در ذهن انسان می ماند و لحظات تلخی است. وی که 8 سال و سه ماه در اسارت رژیم بعثی عراق بسر برده است، افزود: دنیای اسارت دنیای کمبودها و اضطرابهایی که شما را رها نمی کند و حس اسیر شدن حس غریبی است.در اینجا جا دارد از سید عباس سعادت که اهل پاریز بودند و در شهر سرچشمه زندگی می کردند نام ببرم، ایشان معلم بودند و به من در اسارت خیلی لطف داشتند.

یوسف زاده تصریح کرد: آزادگان رفسنجان و استان کرمان افرادی مانند آقای یعقوب هادی زاده، حاج قاسم یوسفی و دکتر فصیحی هرندی که اکنون فرماندار رفسنجان هستند در اسارت سرآمد بودند.

وی گفت: ماجرای آن پسربچه ای که به آن خانم بی حجاب گفت «ای زن به تو از فاطمه اینگونه خطاب است...» در اردوگاه ما اتفاق افتاد که اتفاقاً آن شعر را آقای فصیحی هرندی به او یاد داد که شعری شد که همه مردم ایران شنیدند و سالهای جنگ همیشه از تلویزیون پخش می شد.

این آزاده سرافراز در ادامه خاطراتی را از دوران اسارت خود نقل کرد.

در ابتدای مراسم  حجت الاسلام کرمی نژاد در سخنانی با تبریک ایام فرخنده مباهله  به حاضرین خیر مقدم گفت.

یاد آور می شودایثار که همراه با برنامه های شاد از جمله اجرای زنده سینا شعبانخانی خواننده پاپ کشور همراه بود، سه شنبه شب نیز در این مکان برگزار می شود.

منبع: شما نیوز
عناوین برگزیده