تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۲۵
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۵۵۵۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استاندار خراسان جنوبی:

طرح‌های تولیدی توسط ایدرو و ایمیدرو در شهرستان‌ها اجرا شود

می متالز - استاندار خراسان جنوبی گفت: از وزیر صمت میخواهم دستور دهد در هر شهرستان یک طرح تولیدی توسط شرکت های وابسته به وزارتخانه صمت مانند ایدرو و ایمیدرو اجرایی شود.
طرح‌های تولیدی توسط ایدرو و ایمیدرو در شهرستان‌ها اجرا شود

به گزارش می متالز، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی بعد از ظهر امروز در نشست توسعه و سرمایه گذاری استان، اظهار کرد: علیرغم تحریم‌های ظالمانه، با سیاست های اعمال شده توسط دولت در استان از سال گذشته تا کنون، هیچ واحد تولیدی در استان تعطیل نشده بلکه شاهد فعالیت واحدهای جدید نیز بودیم که این نشانگر همکاری خوب بخش خصوصی و دولتی در استان است.

وی با اشاره به برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در محل واحدهای صنعتی شهرک صنعتی بیرجند، افزود: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، یک مدل بومی را در استان اجرا کردیم و به صورت میدانی از واحدهای تولیدی بازدید داشته و از نزدیک در جریان مشکلات قرار گرفتیم.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: مصوبات خوبی نیز در این خصوص اجرایی شده و انشاءالله با افزایش اختیارات استان ها بتوانیم خدمات بهتری به تولید کنندگان ارائه دهیم.

معتمدیان با بیان اینکه از وزیر صمت چند درخواست دارم، اظهار کرد:دستور دهید در هر شهرستان یک طرح تولیدی توسط شرکت های وابسته به وزارتخانه صمت مانند ایدرو و ایمیدرو اجرایی شود همچنین در خصوص اکتشاف معادن و تکمیل پروژه اعتبار در نظر گرفته شود.

وی عنوان کرد: همچنین بیش از ۲۰ تن معادن طلا در استان شناسایی شده که امیدواریم با احداث و توسعه زیرساخت‌های معادن استان شاهد بهره برداری این گونه طرح ها باشیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: مردم خراسان جنوبی جزء کم درآمدترین ها در کشور هستند و باید با تولید ثروت و سیاست‌های وزارتخانه صمت، از خام‌فروشی در بخش معدن و محصولات استراتژیکی از جمله زرشک، زعفران، گیاهان دارویی و... جلوگیری شود.

معتمدیان با اشاره به بازارچه های مرزی، افزود: رایزنی ها در خصوص بازارچه های مرزی با طرف افغان ادامه دارد و امیدواریم با حمایت بیشتر وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت شاهد بازگشایی بازارچه‌های مرزی در استان باشیم چراکه قطعاً در معیشت مرزنشینان و تامین کالاهای مورد نیاز استان و کشور موثر خواهد بود. ضمن اینکه در سال گذشته به دلیل برخی ممنوعیت صادرات از مرز ماهیرود شاهد کاهش ۴۰۰ میلیون دلاری صادرات نسبت به سال ۹۶ بوده ایم.

وی در خصوص بیمه ۲۰ هزار قالیباف استان خراسان جنوبی، تاکید کرد: انتظار داریم دستورات لازم از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت در این خصوص صادر شود.

معتمدیان با اشاره به نمایشگاهی که قرار است آبان ماه در مزار شریف بر پا شود، گفت: برای برپایی این نمایشگاه نیازمند کمک هستیم.

وی در خصوص مشکل صادرات محصولات استان، افزود مهمترین مشکل ما در بحث تولید نداشتن بازار صادرات است و دور بودن از مرکز و نبود زیرساخت لازم از دیگر مشکلات در بحث صادرات تولیدات در استان است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پروژه فولاد قاین، عنوان کرد: امیدواریم با تخصیص ۱۰۰ درصدی منابع مالی، شاهد افتتاح فاز اول پروژه بزرگ فولاد قاین تا دهه فجر امسال باشیم و فاز دوم نیز در سال آینده به بهره برداری برسد چراکه در بخش اشتغال استان نیز تأثیر بسزایی خواهد داشت.

عناوین برگزیده