تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۰۸
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۵۵۶۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی:

در نظر گرفتن بسته حمایتی ویژه توسط دولت برای خراسان‌جنوبی/ درخواست ورود ایدرو و ایمیدرو به استان

می متالز - نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است سرمایه گذاران در استان سرمایه گذاری کرده و دولت نیز باید باید بسته حمایتی ویژه از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی برای استان تعریف کند.
در نظر گرفتن بسته حمایتی ویژه توسط دولت برای خراسان‌جنوبی/ درخواست ورود ایدرو و ایمیدرو به استان

به گزارش می متالز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد باقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز در نشست توسعه و سرمایه گذاری خراسان جنوبی، اظهار کرد: با توجه به اوضاع و احوال موجود در خراسان جنوبی در استان مشکل آب داریم.

وی افزود: صنایعی که آب نمیخواهد یا به آب کم نیاز دارد باید در خراسان جنوبی ایجاد شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جمعیت استان رو به مهاجرت است و وقتی آب نداریم و خشکسالی است مردم به شهرهای بزرگتر مهاجرت میکنند که این خود تبعات زیادی برای شهرهای بزرگ و کنترل جمعیت دارد.

عبادی با بیان اینکه دولت حتما باید به خراسان جنوبی توجه کند، اظهار کرد: لازم است سرمایه گذاران در استان سرمایه گذاری کرده و دولت باید باید بسته حمایتی ویژه از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی درست کند منجمله اینکه شخص وزیر صمت در بخش های صنعت، معدن و تجارت طرحی در نظر گرفته و بسته حمایتی ویژه برای استان تعریف شود تا جاذبه ای ایجاد شده و اقتصاد استان رونق پیدا کند.

وی با بیان اینکه در بیرجند که مرکز استان است صنعت خاصی نداریم، عنوان کرد: علی رغم پیگیری های زیاد برای طرح توسعه کویر تایر این طرح هنوز در پیچ و خم ها گیر کرده به خاطر اینکه قرار است مبالغی (ارزی یا ریالی) داده شود تا توسعه پیدا کرده و منجر به اشتغال شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در خراسان جنوبی اشتغال ایجاد نشود شاهد مهاجرت جوانان به شهرهای بزرگ خواهیم بود که مشکلات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی خواهیم بود و ده برابر باید هزینه کرد که جوانها را در شهر بزرگ مدیریت کرد.

عبادی با بیان اینکه برای طرح توسع کویر تایر درخواست میشود پیگیری ویژه صورت بگیرد، تصریح کرد: شرایط استان به گونه ای است که حتما باید ایدرو و ایمیدرو در خراسان جنوبی ورود پیدا کند.

عناوین برگزیده