تاریخ: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۴۵
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۵۵۶۶۵
خسته بند:

گرانی بلیط هواپیما در ایام تعطیلات؛ وزارت راه فعالیت چارتری‌ ها را مدیریت کند

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی از دلایل گرانی بلیط هواپیما، فعالیت شرکت های چارتری است، این شرکت ها با ایجاد انحصار در پروازهای هوایی عملا بلیط را با قیمت دلخواه خود به فروش می رسانند.
گرانی بلیط هواپیما در ایام تعطیلات؛ وزارت راه فعالیت چارتری‌ ها را مدیریت کند

به گزارش می متالز، حسن خسته بند عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به افزایش دوباره نرخ بلیط هواپیما، گفت: متأسفانه قیمت پروازهای هوایی در ایام تعطیلات و روزهای خاص به یک دفعه افزایش چشمگیری پیدا می کند که این مساله موجب اعتراض مسافران شده است.

 

انتقاد از فعالیت شرکت های چارتری در عرصه حمل و نقل هوایی

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از فعالیت شرکت های چارتری در عرصه حمل و نقل هوایی کشور، گفت: متأسفانه امروز شاهدیم که نرخ بلیط هواپیما در سایت هواپیمایی جمهوری اسلامی یک نرخ بوده و همان بلیط در سایت های اینترنتی با چندین درصد بالاتر به فروش می رسد.

 

چارتری ها با ایجاد انحصار بلیط هواپیما را به قیمت دلخواه به فروش می رسانند

وی تصریح کرد: قطعا یکی از دلایل گرانی بلیط هواپیما، فعالیت شرکت های چارتری است، این شرکت ها با ایجاد انحصار در پروازهای هوایی عملا بلیط را با قیمت دلخواه خود به فروش می رسانند.

خسته بند ادامه داد: در سال های اخیر وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی وعده هایی را برای محدودسازی فعالیت شرکت های چارتری داده اند، اما متأسفانه این شرکت ها هنوز به فعالیت خود ادامه داده اند.

 

شناور شدن و تحریم ها عوامل دیگر گرانی بلیط هواپیما

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: البته فعالیت چارتری ها تنها عامل افزایش قیمت بلیط هواپیما نیست بلکه شناور شدن نرخ بلیط هواپیما و اعمال تحریم ها علیه صنعت هوایی کشور بخشی از دلایل این حوزه محسوب می شود.

 

وزارت راه و شهرسازی یک بار برای همیشه باید پرونده فعالیت شرکت های چارتری را ببند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعا وزارت راه و شهرسازی یک بار برای همیشه باید پرونده فعالیت شرکت های چارتری را ببند تا ثبات و آرامش به حمل و نقل هوایی کشور بازگردد.

عناوین برگزیده