تاریخ: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۴۳
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۵۵۷۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:

۱۶۵ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید تخصیص یافت

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به تشکیل جلسه بررسی صلاحیت واحدهای متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید در این استان گفت: از مجموع ۱۰ پرونده بررسی شده اهلیت هفت واحد درخواست کننده تسهیلات مذکور به ارزش ۱۶۵ میلیارد ریال تصویب و به بانک های عامل ابلاغ شد.
۱۶۵ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید تخصیص یافت

به گزارش می متالز، محمود سیجانی روز سه شنبه در نوزدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قم در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: امسال تاکنون ۴۸ تقاضا در سامانه بهین یاب استان ثبت شده که ارزش آن یکهزار و ۷۷۰ میلیارد ریال می باشد.
وی با بیان اینکه ۱۶ مورد از این تقاضاها مربوط به بخش صنعت است، مبلغ آن را یکهزار و ۴۲۰ میلیارد ریال دانست و افزود: ۲۷ تقاضا به ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال نیز متعلق به بخش کشاورزی است.
وی ادامه داد: پنج تقاضا نیز برای بخش گردشگری است که ارزش آن ۲۳۰ میلیارد ریال میباشد.

۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین حدود ۵۴ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
رئیس صمت قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه های سازمان متبوع خود برای ترویج فرهنگ مصرف کالاهای داخلی در جامعه گفت: طرح همیار تولید یکی از این برنامه ها است که مخاطبان اصلی آن را دانش آموزان تشکیل می دهند.
سیجانی ایجاد خودباوری ملی به منظور تبلیغ برای مصرف کالاهای داخلی را هدف اصلی این طرح دانست و گفت: در سال تحصیلی گذشته مرحله نخست این طرح با مشارکت هشت هزار دانش آموز در ۱۶ مدرسه ابتدایی استان اجرا و حدود ۵۰ درصد از اهداف مورد نیز محقق شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با بیان اینکه برای اجرای طرح یاد شده چند تن از همکاران خود را به عنوان مبلغ معرفی کردیم، اذعان داشت: درصدد بودیم از برخی استادان روانشناختی و مشاوران فرهنگی نیز استفاده کنیم، ولی به دلیل کمبود منابع مالی این امکان فراهم نشد.
وی دلیل اصلی استفاده از کالاهای خارجی از سوی عموم مردم را ضعف باورهای آنها به کالاهای داخلی دانست و گفت: موضوع کیفیت در این زمینه هیچ نقشی ندارد، چرا که برخی کالاهای با کیفیت تولید داخل نیز تنها به دلیل ایرانی بودن مصرف نمی شود.
این مسوول با بیان اینکه برای اجرای همیار تولید از ظرفیت گروه های مردمی از جمله بسیج استفاده شد، بیان کرد: چون برای این گروه سنی سخنرانی کارساز نیست، از روش هایی مانند، قصه گویی، عروسک گردانی و خواندن شعر و سرود استفاده شد.
وی با اشاره به برگزاری ۱۲ جلسه مدیریتی و کارشناسی با آموزش و پرورش و همچنین هشت جلسه با مراکز روانشناسی و تحقیقاتی افزود: جلسه های توجیهی برای اولیا و مربیان و همچنین جلسه های آموزشی در قالب شعر و قصه برای دانش آموزان برگزار شد.

عناوین برگزیده