تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۲۷
بازدید: ۱۰۶
کد خبر: ۵۵۷۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتاق ایران:

مدرسه کسب و کار در مشهد ایجاد می شود

می متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از راه اندازی مدرسه کسب و کار در مشهد با هدف اتخاذ نگاهی تخصصی به تربیت کارآفرینان و صاحبان کسب و کار خبر داد.
مدرسه کسب و کار در مشهد ایجاد می شود

به گزارش می متالز، غلامحسین شافعی روز پنجشنبه در مراسم پایانی نخستین دوره فرهنگستان نوآوری و کارآفرینی دانش آموزی مشهد که در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی این شهر برگزار شد افزود: این مدرسه به عنوان میدانی واقعی برای توسعه استعدادها، برای نخستین بار در مشهد راه اندازی می شود و مقدمات انجام این کار هم در مرکز آموزش اتاق بازرگانی مشهد کلید خورده است و به زودی وارد مرحله عملیاتی می شود.

وی اضافه کرد: جوان ایرانی اگر محیط مناسبی داشته باشد سرعت پیشرفتش قابل مقایسه با جوانان دیگر کشورها نیست و متاسفانه این محیط برای جوانان ایرانی فراهم نشده است و سیاستها و رویکردهای آموزشی و پرورشی در کشور به مشکلات عمدهای مبتلاست که امیدواریم روزی این شرایط تغییر کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: مسیر حرکت در حوزه آموزشی کشور فقط محفوظات است محفوظاتی که کُنه آن برای ما تشریح نمی شود و هیچ پیوندی نیز بین علم و عمل برای جوانان توسط مدیران و مسوولان انجام نمی گیرد و علاوه بر آن در مساله پرورش و تربیت جوانان نیز مشکلات زیادی داریم و همه کسانی که شاگردان خوبی در مدرسه هستند، لزوما در زندگی شان موفق نمی شوند زیرا مساله انسان سازی در تربیت بسیار حایز اهمیت است.

شافعی افزود: به زودی مرکز نوآوری نیز در اتاق بازرگانی مشهد راه اندازی می شود تا طرحهای نوآورانه قابل قبول در بخشهای صنعت، تجارت و کشاورزی تجاری سازی شوند و اتاق بازرگانی به طرح های قابل قبول کمک مادی خواهد کرد و حتی به دنبال یافتن سرمایه‌گذار برای این طرحها خواهد بود.

وی درباره دوره فرهنگستان نوآوری و کارآفرینی دانش آموزی به عنوان طرح ابتکاری اتاق بازرگانی مشهد گفت: این طرح به منظور آشنا کردن دانش آموزان با محیط کسب و کار با بهره گیری از فناوریهای نوین و استارتاپ هاست که امروز دانش آموزان برتر که ایده بهتری را ارائه کرده اند انتخاب و به عنوان برگزیده این فرهنگستان معرفی می شوند.

مراسم پایانی نخستین دوره فرهنگستان نوآوری و کارآفرینی دانش آموزی مشهد با حضور ۵۴ دانش آموز دختر و پسر مشهدی به همراه والدینشان در محل اتاق بازرگانی این شهر برگزار شد که در ابتدا دانش آموزان به ارائه طرح‌های استارتاپی خود پرداختند و ۱۱ گروه دانش‌آموزی طرح‌های خود را در زمانی مشخص ارائه کردند و سپس داوران در بازه‌های سه دقیقه ای به پرسش و پاسخ از ارائه کنندگان پرداختند و در نهایت گروه داوران با بررسی طرحها، سه گروه حائز رتبه های اول تا سوم را مشخص کردند.

ارائه طرحی مربوط به نرم افزار معرفی باشگاههای ورزشی، نرم افزاری مربوط به خیاطها و واسطه بین خیاطان و متقاضیان دوخت لباس، ایده ای برای شکل گیری رقابت درسی دانش آموزان در قالب نرم افزار، طرحی برای اجاره و خرید لباس به مانند مزون ها از طریق فضای مجازی با قیمتی مناسب تر و ارزان تر، نرم افزاری جهت انتخاب هدیه برای افراد مختلف با سلیقههای گوناگون، طراحی و ایجاد یک سامانه و چاپ نسخه سریع به صورت آفلاین، طرح بازارهای دیجیتال، نرم افزار چارتر فود برای کمک به جلوگیری از دور ریز میوهها و مواد غذایی از طریق ارتباط با میوه فروشیها و طرح تریاژ با استفاده از نرم افزار به جای تریاژ دستی از ایده هایی بودند که توسط دانش آموزان در این مراسم ارائه و به داوری گذاشته شد.

گروه دانش آموزی "فودچارتر"، گروه دانش آموزی "مستر کوازشن" و گروه دانش آموزی "خیاط شهر" با نظر هیات داوران رتبه های اول تا سوم نخستین دوره فرهنگستان نوآوری و کارآفرینی دانش آموزی مشهد را کسب کردند.

عناوین برگزیده