تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۳۹
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۵۵۸۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
شاخص عدد ۳۰۴ هزار و ۴۵۹ واحد را ثبت کرد:

روز رکورد بزرگ تدپیکس

می متالز - شاخص بورس تهران در اولین روز کاری هفته با افزایش ۴۵۲۹ واحدی، عدد ۳۰۴ هزار و ۴۶۰ واحد را ثبت کرد و به رکورد جدیدی دست یافت. شاخص هم وزن نیز با ۱۷۰۶ واحد افزایش به رقم ۸۵ هزار و ۲۰۶واحد رسید. شاخص بازار اول به کانال ۲۲۲ هزار واحدی وارد شد و شاخص بازار دوم نیز عدد ۶۱۴هزار و ۵۸۱ واحد را ثبت کرد. امروز آیفکس نیز به عدد سه هزار و ۹۱۸ واحد رسید.
روز رکورد بزرگ تدپیکس

به گزارش می متالز، امروز با دست به دست شدن ۷ میلیارد و ۵۲۲ میلیون سهم و اوراق بهادار طی ۶۹۸ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از ۲۱۴۷ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نمادهای شخارک، فملی و فولاد به ترتیب با ۷۶۴، ۳۱۸ و ۲۹۱ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نمادهای شتران، شپنا و شبندر به ترتیب با ۲۸۷، ۱۴۲ و ۱۱۷ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند. همچنین امروز وتجارت، خساپا و فولاد پربیننده ‌ترین نمادهای بورسی بودند. از سوی دیگر در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، بانک برترین گروه صنعت بود و خودرو فلزات اساسی جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

بازار سرمایه از ابتدای امسال تا کنون در حالی بازدهی  حدود ۶۸ درصدی را به ثبت رسانده که در این مدت بازارهای ارز (دلار) و سکه به ترتیب کاهش ۱۳.۳ و ۱۲.۵ درصدی را تجربه کرده اند. به گفته کارشناسان بازار سرمایه، ورود نقدینگی جدید به بورس، رکود بازار های طلا و ارز، سیگنال های مثبت جهانی، افزایش قیمت های جهانی و انتظار برای انتشار صورت های مالی ۶ ماهه مثبت شرکت ها عوامل رشد شاخص هستند

عناوین برگزیده