تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۳۶
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۵۵۸۵۷
سرویس خبر : زمین شناسی
معاون وزیر صنعت و معدن کشور:

300 هزار کیلومتر اکتشاف معدنی در یکسال خواهیم داشت/ فسفات چرام به 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

می متالز - جلسه شورای معادن و گفت و گوی بخش خصوصی و دولتی کهگیلویه و بویراحمد با حضور "خداداد غریب‌پور " معاون وزیر صنعت و مدیرعامل ایمیدرو در یاسوج برگزار شد.
300 هزار کیلومتر اکتشاف معدنی در یکسال خواهیم داشت/ فسفات چرام به 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش می متالز،  "خداداد غریب‌پور" در این همایش از عزم جدی ایمیدرو برای گسترش پهنه اکتشافات خبر داد و اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد یک درصد مساحت کشور با ۱۶ هزار کیلومترمربع وسعت دارد و تنها سه هزار کیلومتر کار اکتشافی شده و در این سه هزار کیلومتر هم در هزار کیلومتر چیزی اکتشاف نشده و در بقیه هم اگر معدنی کشف شده برخی ممانعت ها برای اکتشاف پیش روی ما بوده است.

معاون وزیر صنعت از فعال شدن فسفات چرام گفت و افزود: ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای فسفات چرام لازم است، اقداماتی شده و پیمانکار خوبی نیز پای کار است.

وی از آغاز مراسم یک برنامه بزرگ ملی در زمینه معادن گفت و ادامه داد: اولویت اول ما در ایمیدرو اکتشافات  است، برنامه ۳۰۰ هزار کیلومتر اکتشاف داریم که در تاریخ ایمیدرو بی سابقه است چرا که از ابتدای تأسیس ایمیدرو تاکنون تنها ۲۷۰ هزار کیلومتر اکتشاف داشتیم و بنای ما اکتشاف ۳۰۰ هزار کیلومتری در یک سال است.

غریب پور گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد قریب به ۱۲ هزار کیلومتر برنامه اکتشافی تعریف کردیم، بنا داریم هر جایی که بشود کار اکتشافی را انجام دهیم.

معاون وزیر صنعت گفت: در چهار استان زاگرسنشین از جمله این استان، شرکت توسعه مواد معدنی برنامه اکتشاف دارد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: تا ندانیم در کجای استان چه پتانسیلی هست نمی شود سرمایه گذاری کرد، ما گروه تخصصی در این زمینه داریم و به زودی فرایند شناسایی ظرفیت های استان برای سرمایه گذاری آغاز می‌شود.

غریب پور گفت: معدن و صنایع معدنی می‌تواند نقش مهمی در توسعه استان ها داشته باشد، ۲۰ درصد درآمد ارزی و نصف وزن صادرات کشور را صنایع معدنی شامل می‌شود، این ظرفیت در همین پهنه کم شناسایی شده عملیاتی شده است.

معاون وزیر صنعت افزود: در ایمیدرو به توسعه پایدار و حفظ محیط زیست معتقد هستیم و خودمان نگرانی و حساسیت جدی به رعایت مسئولیت های اجتماعی به خصوص حراست از محیط ارزشمند زیست داریم.

غریب‌پور از برنامه جدی ایمیدرو برای کمک به فعال‌سازی معادن راکد کهگیلویه و بویراحمد گفت و اظهار داشت: در استان هر چقدر معدن کوچک مقیاس هست به ما اعلام کنید.

وی گفت: هم برای فعال‌سازی و هم بازاریابی و سایر مشکلات کمک می‌کنیم تا فعال شوند، عزم ما برای حل مشکلات معادن کوچک مقیاس در این استان و سایر نقاط کشور جزم است.

معاون وزیر صنعت به برنامه‌های جدی برای محرومیت زدایی در استان‌های کمتر برخوردار گفت و افزود: کهگیلویه و بویراحمد برای محرومیت زدایی مد نظر ما هست، این پنجمین جلسه است در خصوص این استان داریم و این افزایش پهنه های اکتشاف محصول همین جلسات است.

عناوین برگزیده