تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۲۹
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۵۵۹۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کیانپور:

مکانیزم جدید دولت برای حذف یارانه‌بگیران بازی با کلمات است

می متالز - نماینده مجلس دهم گفت: مکانیزم دولت برای شناسایی ثروتمندان و حذف یارانه آن ها دقیق نیست، از این رو به نظر من این گونه اقدامات دولت تنها بازی با کلمات است.
مکانیزم جدید دولت برای حذف یارانه‌بگیران بازی با کلمات است

به گزارش می متالز، مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به برنامه ریزی دولت برای حذف سه دهک از یارانه بگیران در هفته های آتی، گفت: مکانیزم دولت برای شناسایی ثروتمندان و حذف یارانه آن ها دقیق نیست، از این رو به نظر من این گونه اقدامات دولت تنها بازی با کلمات است.

 

تلاش ناموفق دولت ها برای حذف یارانه ثروتمندان

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت در چند سال اخیر مدام به دنبال حذف یارانه ثروتمندان و هدفمندی یارانه ها بوده است، اما متأسفانه این رویکرد عملیاتی نشد و این مسئله موجب شده که اغنیا همانند خانوارهای ضعیف و متوسط جامعه یارانه دریافت کنند.

 

اجرای ناقص هدفمندی یارانه ها موجب تشدید نقدینگی و افزایش تورم در کشور شد

وی ادامه داد: از گام نخست اجرای هدفمندی یارانه ها قرار بود که یارانه تنها به اقشار ضعیف و متوسط جامعه برسد و درآمدها و اعتبار حاصله از هدفمندی صرف توسعه کشور و تقویت زیرساخت ها شود، اما نه تنها این سیاست عملیاتی نشد، بلکه با اجرای ناقص آن، شاهد افزایش نقدینگی و تورم در کشور بودیم.

 

یارانه نقدی تنها باید به سه دهک پایین جامعه داده شود

کیانپور تصریح کرد: امروز نیز برای ساماندهی یارانه های نقدی دیر نشده، دولت باید مکانیزم دقیق و صریحی را برای این مسئله در نظر گیرد، به نظر من باید یارانه دهک های بالا حذف شده و تنها به سه دهک پایین جامعه شامل مددجویان و فقرا داده شود.

 

دولت باید به صورت هدفمند یارانه را هزینه کند/ زوج های جوان، افراد جویای کار و خانوارهای ضعیف جامعه در اولویت

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: به نظر من یارانه باید به صورت هدفمند اختصاص داده شود، یعنی دولت از درآمدهای حاصله برای توانمندسازی اقشار مختلف از جمله زوج های جوان، افراد جویای کار و خانوارهای ضعیف جامعه استفاده کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: بر اساس موضوعات مطرح شده در رسانه ها، دولت به دنبال آن است که ملاک حذف یارانه دهک های بالا را میزان مصرف خانوارها قرار دهد، اما به نظر می رسد که این مکانیزم دقیق نیست و قطعا مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

عناوین برگزیده