تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۳۵
بازدید: ۳۵۰
کد خبر: ۵۵۹۲۲
سرویس خبر : متالورژی و مواد

اظهارنظر افزایش سرمایه «خریخت و هرمز»

می متالز - شرکت‌های صنایع ریخته‌گری ایران و فولاد هرمزگان جنوب برنامه‌های خود را از افزایش سرمایه اعلام کردند.
اظهارنظر افزایش سرمایه «خریخت و هرمز»

به گزارش می متالز، اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی شرکت صنایع ریخته‌گری ایران نسبت به گزارش توجیهی هیات مدیره در خصوص افزایش سرمایه منتشر شد.

«خریخت» در این گزارش اعلام کرد که هیات مدیره شرکت در نظر دارد سرمایه خود را از مبلغ یک هزار و ۲۶۲ میلیارد و ۱۸۳ میلیون و ۴۴۷ هزار ریال به مبلغ یک هزار و ۵۶۲ میلیارد و ۱۸۳ میلیون و ۴۴۷ هزار ریال معادل ۲۳ درصد افزایش دهد. این افزایش سرمایه قرار است از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی تامین شود و به منظور جبران بخشی از مخارج سرمایه‌ای انجام شده، تامین سرمایه در گردش و اصلاح ساختار مالی شرکت جهت استفاده از حداکثر ظرفیت تولیدی عملیاتی شود.

گفتنی است؛ انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده است و در این خصوص اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت؛ از سوی دیگر هیات مدیره شرکت فولاد هرمزگان جنوب قصد دارد، پیشنهاد افزایش سرمایه شرکت را مجمع عمومی فوق العاده ارایه دهد.

«هرمز» در این گزارش اعلام کرده است که قصد دارد سرمایه خود را از مبلغ ۱۵ هزارمیلیارد ریال به مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال معادل ۱۰۰ درصد افزایش دهد. این افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج وجه نقد از شرکت تامین می شود و به منظور تامین و تقویت سرمایه در گردش که در تاریخ ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ به تصویب هیات مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، است.

گفتنی است؛ انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده است.

عناوین برگزیده