تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۳۱
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۵۵۹۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یادداشت غلامحسین شافعی به مناسبت درگذشت اسدالله عسگراولادی

عسگراولادی از خدمت گزاران بزرگ اقتصاد ایران بود

می متالز - غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران در یادداشتی به مناسبت درگذشت اسدالله عسگراولادی، تاجر پیشکسوت و فعال کشورمان، سابقه فعالیت‌های او را تشریح کرده است. به عقیده شافعی، عسگراولادی، فراتر از یک تاجر و صادرکننده بزرگ بود و جای خالی او فعالیت‌های اتاق ایران را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
عسگراولادی از خدمت گزاران بزرگ اقتصاد ایران بود

به گزارش می متالز، اسدالله عسگراولادی در دوران معاصر و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، از جمله افرادی بود که در اداره اتاق بازرگانی نقش‌آفرینی کرد و به‌عنوان یکی از اعضای هیات رئیسه، اتاق بازرگانی بعد از انقلاب را پایه‌گذاری کرد. ایشان در این دوره خدمات شایسته‌ای به اتاق و اقتصاد ایران داشت و همبستگی با پارلمان بخش خصوصی را هیچ‌گاه ترک نکرد.

عسگراولادی، یکی از تجار بزرگی بود که بعد از انقلاب، مخصوصاً در ارتباط با کالاهای کشاورزی ایران نقش‌آفرینی قابل‌توجهی داشت و با ورود به بازارهای متعدد، کالاهای ایرانی، خصوصاً خشکبار را در بازارهای بین‌المللی عرضه کرد.

ایشان سال‌های متمادی در نقش عضو هیات رئیسه و عضو هیات نمایندگان اتاق ایران تلاش‌های قابل تحسینی برای تعادلی اقتصاد ایران انجام داد و در ایجاد و اداره اتاق‌های بازرگانی مشترک نیز نقش‌آفرین بود. اتاق‌های بازرگانی مشترک ایران با کشورهای استرالیا، روسیه و چین را پایه‌گذاری کرد و زمینه رشد و توسعه مناسبات اقتصادی ایران با این کشورها را فراهم آورد.

اسدالله عسگراولادی همواره در همه جلسات اتاق ایران حضور داشت و به معنای واقعی به فعالیت‌های اقتصادی و اقتصاد ایران اهمیت ویژه می‌داد. یقیناً از دست دادن ایشان یکی از محورهای اصلی فعالیت اتاق ایران را تحت تأثیر قرار خواهد داد. ما فقط یک صادرکننده بزرگ و موفق را از دست نداده‌ایم؛ عسگراولادی یکی از خدمتگزاران بزرگ اقتصاد ایران بود و در نشر مسائل اسلامی و انجام کارهای اجتماعی و مذهبی نیز فعالیت‌های چشمگیری داشت. امیدواریم نسل جوان ما با الگوپذیری از افرادی نظیر ایشان، خستگی‌ناپذیر و مصمم، جای خالی این بزرگان را در اقتصاد ایران پر کنند.

امیدوارم همه کسانی که امروز به فعالیت‌های اقتصادی مشغول هستند، از مرحوم عسگراولادی الهام بگیرند و با وجود همه سختی‌های موجود، تلاش خود را برای تعالی اقتصاد و جامعه ایرانی به کار ببرند.

خداوند اسدالله عسگراولادی را رحمت کند. به خانواده محترم ایشان عرض تسلیت صمیمانه داریم و ضایعه درگذشت ایشان را به همه همکاران اتاق بازرگانی در سراسر کشور و همه فعالان اقتصادی تسلیت عرض می‌کنیم.

عناوین برگزیده