تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۴۱
بازدید: ۴۰۷
کد خبر: ۵۶۰۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت در نشست خبری اعلام کرد :

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی پیشگام حذف اسناد کاغذی در سیستم اداری/ صدور بیش از ۹۰ درصد از گواهی های الکترونیک کشور توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

می متالز - رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت گفت: این مرکز پیشگام شده است تا اسناد مالی و اداری سیستم خود را تبدیل به اسناد الکترونیک کند و اسناد کاغذی را حذف کند.
مرکز توسعه تجارت الکترونیکی پیشگام حذف اسناد کاغذی در سیستم اداری/ صدور بیش از ۹۰ درصد از گواهی های الکترونیک کشور توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

به گزارش می متالز، علی رهبری در نشست خبری با خبرنگاران با بیان این مطلب، افزود: رایزنی ها با خزانه، دیوان محاسبات و سازمان برنامه و بودجه برای الکترونیکی کردن اسناد آنها انجام شده است.

او با تاکید بر اینکه از یک ساختار شماتیک و منظم برای ارایه گزارش عملکرد در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برای به حداقل رساندن نقص در ارایه مطالب، استفاده می کنیم، تصریح کرد: در مرکز توسعه الکترونیکی از روش مشارکتی جهت انجام کارها استفاده می شود.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اعلام اینکه این مرکز در ۳ حوزه فعالیت دارد، گفت: تجارت الکترونیک یکی از محورهاست که توسعه زیرساختها و توسعه کاربردها را در این حوزه دنبال می کنیم، توسعه دولت الکترونیک یکی دیگر از محورهای مرکز است.

رهبری اضافه کرد: سامانه جامع تجارت، سامانه ثبت سفارش، سامانه جامع انبارها و .. را در این‌ مرکز دنبال و پیگیری می کنیم.

 

صدور بیش از ۹۰ درصد از گواهی های الکترونیک کشور توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

او با اشاره به اینکه صدور گواهی اعتماد الکترونیک را در مرکز دنبال می کنیم، ادامه داد: بالای ۹۰ درصد گواهی های الکترونیک کشور توسط این مرکز صادر می شود که تمامی گواهی ها ذیل مرکز ریشه صادر می شود.

ریس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با معرفی خدمات این مرکز در حوزه (e_commerce)، بیان کرد: آیین نامه تبلیغات، آیین نامه پلتفرم ها، طرح تسهیل شروع به کار کسب و کارهای الکترونیک، برون سپاری عملیات اجرایی ای نماد، سامانه احراز هویت و صلاحیت و سامانه پنجره واحد الکترونیکی را در حوزه (e_commerce) در دستور کار داریم.

رهبری اضافه کرد: در حوزه(e_goverment) سامانه های جامع تجارت، انبارها، سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، سامانه های شکایت، بازرسی، گارانتی، مجوز پیش فروش و... را در دستور کار و پیگیری داریم.

او با بیان فعالیتهای مرکز در حوزه (e _certificate) گفت: در این حوزه ارتقای امنیت و بهبود نسل امضا، تسهیل فرآیندهای امضا، امصای همراه و توسعه بکارگیری امضا را پیگیری کردیم.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در پایان بیان کرد: در حوزه سیاستگذاری و تنظیم‌ گری در حوزه تجارت الکترونیکی آیین نامه تبلیغات توسط این مرکز تدوین شده است و مرکز توسعه تجارت الکترونیک موظف به تدوین آیین نامه تبلیغات شده بود.

گفتنی است که نشست خبری علی رهبری "رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی" در چارچوب پویش پاسخگویی که توسط مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صمت اخیرا راه اندازی شده است، امروز یکشنبه در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

عناوین برگزیده