تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۱۶
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۵۶۱۰۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

فاز جدید جنگ خودرویی ترامپ و کالیفرنیا

می متالز - براساس گزارش رویترز، دولت ترامپ بنا دارد تا اختیارات ایالت کالیفرنیا در زمینه تعیین استاندارد‌های مجزای خودرویی از مقررات فدرال را لغو کند.
فاز جدید جنگ خودرویی ترامپ و کالیفرنیا

به گزارش می متالز،  براساس گزارش رویترز، دولت ترامپ بنا دارد تا اختیارات ایالت کالیفرنیا در زمینه تعیین استاندارد‌های مجزای خودرویی از مقررات فدرال را لغو کند.

دولت ترامپ در ماه‌های گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد تا مقررات سختگیرانه برای کاهش آلایندگی‌های خودروها را کاهش دهد، اقدامی که با مخالفت شدید ایالت کالیفرنیا مواجه شده است و مقامات آن اعلام کرده‌اند که اجرای استاندارد‌های دولت اوباما در این زمینه را ادامه می‌دهند.

در همین راستا، چند مقام آگاه به رویترز خبر داده‌اند که دونالد ترامپ به‌تازگی جلسه‌ای در کاخ‌سفید با مقاماتش برگزار کرده است تا در رابطه با زمان اجرایی شدن برنامه لغو مقررات آلایندگی خودروها تا سال ۲۰۲۵ و نیز لغو اختیارات ایالتی کالیفرنیا در این‌باره تصمیم‌گیری کند.

مقررات کنونی آلایندگی‌ خودرو که خودروسازان را موظف می‌کند تا تولید آلایندگی محصولاتشان از یک حد تعیین شده بیشتر نشود، قانون اقدام هوای پاک نام دارد که توسط دولت اوباما به کنگره رفت و تصویب شد.

عناوین برگزیده