تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۱۸
بازدید: ۴۹۲
کد خبر: ۵۶۱۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کیانپور مطرح کرد:

اشتغال‌زایی ۲ میلیون نفری با افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به طور حتم افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی موجب افزایش اشتغال زایی در داخل کشور می شود، به طوری که این حوزه می تواند برای کشور بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تا دو میلیون شغل ایجاد کند.
اشتغال‌زایی ۲ میلیون نفری با افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی

به گزارش می متالز، مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به وضعیت صدور خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور، گفت: ایران در شرایط کنونی حدود 50 میلیارد دلار ظرفیت صدور خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور دارد، اما متأسفانه تاکنون به درستی از این ظرفیت استفاده نشده است.

 

حدود 400 هزار مهندس در بخش های مختلف در کشور وجود دارد

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی بر اساس آمارها حدود 400 هزار مهندس در بخش های مختلف  وجود دارد که می توان از این ظرفیت نیروی انسانی برای توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی استفاده کرد.

 

فعالیت 28 هزار شرکت مهندسی در کشور

وی ادامه داد: از طرف دیگر حدود 28 هزار شرکت ثبت شده مهندسی در کشور فعال بوده که بخشی از این شرکت ها، شرکت های تازه تأسیس و نوپا هستند.

وی تصریح کرد: قطعا می توان با برنامه ریزی، نظام فنی و اجرایی کشور را به سمتی هدایت کنیم که صادرات خدمات فنی و مهندسی در آینده ای نزدیک چند برابر شود.

کیانپور ادامه داد: در شرایط کنونی ایران با بیش از 55 کشور دنیا رابطه بسیار خوب و قابل قبولی دارد، حال می توان از این پتانسیل برای افزایش درآمدهای ناخالص ملی بهره برد.

 

افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی موجب افزایش اشتغال زایی در داخل کشور می شود

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: به طور حتم افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی موجب افزایش اشتغال زایی در داخل کشور می شود، به طوری که این حوزه می تواند برای کشور بیش از یک میلیون و 800 هزار تا دو میلیون شغل ایجاد کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در شرایط کنونی ظرفیت های بسیار بالایی در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای همسایه وجود دارد، به طور مثال یکی از کشورهای همسایه بیش از میلیاردها دلار پروژه عمرانی دارد، اما ما در این کشور تنها توانسته ایم حدود 400 میلیون دلار، کار فنی و مهندسی انجام دهیم.

 

عناوین برگزیده