تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۳۲
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۵۶۱۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
جبار کیانی‌پور در شورای گفت‌وگوی کهگیلویه و بویراحمد

تأمین اجتماعی در تعامل با پیمانکاران تجدیدنظر کند

می متالز - جبار کیانی‌پور، رئیس اتاق یاسوج در نشست شورای گفت‌وگوی کهگیلویه و بویراحمد، با انتقاد از روند تعامل تأمین اجتماعی با بخش خصوصی به‌ویژه پیمانکاران گفت: تأمین اجتماعی با ابر چالش‌هایی مواجه شده و برای رفع آنها علیه مهم‌ترین شرکای اجتماعی خود یعنی پیمانکاران و بخش خصوصی بلند شده است؛ اما باید در تعامل خود تجدیدنظر کند.
تأمین اجتماعی در تعامل با پیمانکاران تجدیدنظر کند

به گزارش می متالز، چهل و ششمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور حسین کلانتری استاندار، جبار کیانی پور، رئیس اتاق یاسوج، نمایندگان تشکل‌ها، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، فعالان اقتصادی و اعضای شورا در اتاق یاسوج برگزار شد.

در این نشست بررسی اجمالی فضای کسب‌وکار استان، تأثیر اخذ گواهی تبصره 1 ماده 186 قانون مالیات‌های مستقیم در زمان تمدید ضمانت بانکی بر حوزه کسب‌وکار و مسائل و مشکلات رسیدگی به اسناد قراردادهای پیمانکاری بابت قطعی شدن بدهی به سازمان تأمین اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج با انتقاد از روند تعامل تأمین اجتماعی با بخش خصوصی به‌ویژه پیمانکاران گفت: بدون هماهنگی حساب بانکی فعالان این بخش مسدود و یا از آن برداشت می‌شود.

جبار کیانی‌پور در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: تأمین اجتماعی در کشور دچار ابرچالشی همچون پرداخت بازنشستگی، مستمری‌بگیران و ...قرار گرفته و همین امر سبب شده که علیه مهم‌ترین شرکای اجتماعی خود یعنی پیمانکاران و بخش خصوصی بلند شوند.

وی با تأکید بر اینکه تأمین اجتماعی بدون توجه به رعایت قانون از جمله ماده 38 در زمینه واریز 6.6 حق بیمه عنوان کرد: با توجه به اینکه دولت نتوانسته به وظیفه خود عمل کند این سازمان بخش خصوصی را زمین‌گیر کرده به‌گونه‌ای که بدون اطلاع قبلی حساب آنان را مسدود و یا از آن برداشت می‌کنند.

کیانی‌پور خاطرنشان کرد: باور کنید تأمین اجتماعی با اعصاب و روان‌بخش خصوصی بازی کرده به‌گونه‌ای که ادامه کار ممکن نیست در حالی فضای کسب‌وکار در این دیار متأثر از بخش عمرانی بوده به‌گونه‌ای که یک پروژه عمرانی به‌اندازه 20 واحد تولیدی صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اشتغال‌زایی واقعی دارد.

رئیس اتاق یاسوج افزود: از سال آغاز نشست‌های گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی یعنی سال 91 تاکنون 45 جلسه با 234 مصوبه برگزار شده که از این تعداد 216 مصوبه انجام، 12 مورد در دست اقدام و 6 مورد اقدام نشده است.

 

تولید بدون برندسازی راه به‌جایی نمی‌برد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با تأکید بر اینکه نیاز به برندسازی محصولات تولیدی داریم، گفت: بازگشت واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید به‌عنوان یک اولویت در دستور کار مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

حسین کلانتری با اشاره به اینکه آمار و ارقام سازمان صمت، اتاق بازرگانی و دیگر متولیان با همدیگر همخوانی ندارند، افزود: ضروری بوده این آمارهای با تشکیل کارگروه شناسایی واحدهای تعطیل و فعال تجمیع شوند.

او خاطرنشان کرد: بدون شک در صورت عزم مدیران برای رفع موانع تولید شاهد کاهش واحدهای راکد و نیمه فعال هستیم همان‌گونه که با گذشت 7 روز توانستیم 4 مرغداری از 55 واحد مرغداری تعطیل استان را مجدد فعال کنیم.

کلانتری خواستار شناسایی مقررات اسناد بالادستی و محلی مخل در روند کار تولید شد و ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های موجود انتظار می‌رود سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای کمک به تولید وارد عمل شود.

او خطاب به مجموعه تأمین اجتماعی گفت: نباید بدون اطلاع و هماهنگی قبلی از حساب بانکی افراد حقیقی و یا حقوقی بخش خصوصی بنا به هر دلیلی برداشت شود.

کلانتری هماهنگی و تعامل دستگاه‌های اجرایی با دستگاه قضایی و نظارتی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مدیران اجرایی در زمینه کاهش خطا و انحراف در ارائه تسهیلات بانکی حساسیت لازم را داشته باشند.

عناوین برگزیده