تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۵۰
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۵۶۲۳۰
سرویس خبر : زمین شناسی
بازدید نماینده ولی فقیه از مرکز پژوهش‌های زمین‌شناسی و اکتشافی گیلان؛

بی‌توجهی به پژوهش‌های زمین‌شناسی نقصی بزرگ است

می متالز - نماینده مقام معظم رهبری در گیلان و امام جمعه رشت ضمن بازدید از مرکز پژوهش‌های زمین‌شناسی و اکتشافی گیلان گفت: در حفظ و صیانت زمین به ویژه زمین کشاورزی باید بیشتر بکوشیم و به آن توجه کنیم، چرا که محور آبادانی و توسعه است.
بی‌توجهی به پژوهش‌های زمین‌شناسی نقصی بزرگ است

به گزارش می متالز، آیت‌الله حاج رسول فلاحتی با اشاره به این‌که بی‌توجهی به پژوهش‌های زمین‌شناسی نقصی بزرگ است که در آینده مشکلات فراوانی را منجر می‌شود، افزود: دستگاه‌های متولی باید از تحقیقات زمین‌شناسی برای برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی آینده و توسعه استان گیلان بیشتر استفاده کنند.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه باید از وجود کارشناسان زمین‌شناسی در برنامه‌ریزی‌های استان استفاده شود، تصریح کرد: بهره‌گیری از توان کارشناسان زمین‌شناسی علاوه بر کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی می‌تواند در بهبود وضعیت زندگی گیلانیان هم موثر باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به این‌که ایده‌های متخصصان امر باید عملیاتی شود، خاطرنشان کرد: صرفا داشتن مکان و بودجه تاثیری در انجام کارها ندارد بلکه تلاش افراد می‌تواند مثمرثمر واقع شود.

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی گیلان هم گفت: توجه جدی نداشتن به مقوله زمین‌شناسی در برنامه‌ریزی‌های کلان از مهم‌ترین مشکلاتی است که مرکز پژوهش‌های زمین‌شناسی و اکتشافی گیلان درگیر آن است.

پانته‌آ گیاهچی افزود: از مسوولان می‌خواهیم که بیشتر از گذشته از نتایج تحقیقات این مرکز در تصمیم‌گیری‌ها بهره گیرند.

گفتنی است؛ آیت‌الله فلاحتی در پایان از مرکز لرزه‌نگاری رشت نیز بازدید کرد و مهندس شکرزاده مدیر این مرکز به ارائه عملکرد در خصوص ثبت داده‌های زمین لرزه در استان گیلان پرداخت.

عناوین برگزیده