تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۳۱
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۵۶۲۸۶
سرویس خبر : انرژی

جزئیات عرضه نفت سفید و گاز مایع در بورس انرژی

می متالز - امروز ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر نفت سفید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در رینگ داخلی و ۵۰ هزار میلیون تن گاز مایع در رینگ بین‌الملل بورس انرژی عرضه می‌شود.
جزئیات عرضه نفت سفید و گاز مایع در بورس انرژی

به گزارش می متالز، امروز در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر نفت سفید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در رینگ داخلی عرضه خواهد شد. این حجم در سه محموله ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه ای عرضه می‌شود.

تاریخ تحویل این کالا سی‌ام شهریورماه جاری است. نوع معامله نقدی و قیمت پایه برای هر لیتر آن ۴۹۰۰ تومان است. طبق اطلاعیه عرضه حداقل قیمت پایه ۴۶۵۵ تومان و حداکثر قیمت پایه ۵۱۴۵ تومان است. تسویه این معاملات به صورت اسناد خارج از پایاپای بوده و امکان تسویه نقدی از طریق بورس وجود ندارد. خریداران باید ۱۰ درصد پیش‌پرداخت خرید را قبل از شروع عرضه پرداخت کنند.

همچنین امروز ۴۰۰۴ تن میعانات گازی پالایش گاز سراجه قم در رینگ داخلی بورس انرژی عرضه می‌شود. قیمت پایه برای هر تن از این محصول چهار میلیون و ۱۶۰ هزار تومان است.

واریز ۱۰ درصد بهای تقریبی معامله توسط خریدار به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی پیش از معامله الزامی است. شیوه تسویه به صورت نقدی یا تسویه با تضمین است و ارائه تضامین بانکی توسط خریدار به مقدار ۱۰۰ درصد بهای معامله شده در مهلت تسویه حساب به نحوی که بانک گشایش کننده تضامین مذکور، پرداخت میزان وجه معامله براساس مقدار محموله تحویلی مندرج در بارنامه را در سررسید یک ماه پس از تاریخ آخرین روز دوره بارگیری اولیه تا سقف مبلغ ضمانت‌نامه مربوط به هر معامله را تعهد و تضمین کند.

جدا از این عرضه‌ها، گاز مایع پالایشگاه نفت آبادان، شازند، اصفهان در پنج نوبت عرضه مجزا که مجموعه ۵۰ هزار تن می‌شود در رینگ بین‌الملل بورس انرژی عرضه خواهد شد.

عناوین برگزیده