تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۲۱
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۵۶۳۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

انتظارات استاندار از فولاد مبارکه/ افزایش سرمایه 7 هزار میلیارد تومانی از سود

می متالز - استاندار اصفهان انتظارات توسعه ایی از فولاد مبارکه را اعلام کرد و مدیرعامل این شرکت بورسی هم از قطعی شدن برنامه افزایش سرمایه 7 هزار میلیارد تومانی از سود انباشته خبر داد.
انتظارات استاندار از فولاد مبارکه/ افزایش سرمایه 7 هزار میلیارد تومانی از سود

به گزارش می متالز، عباس رضایی استاندار اصفهان در جریان دیدار مدیرعامل و معاونان شرکت فولاد مبارکه با تأکید بر نقش اصفهان در تولید فولاد بر اهمیت حل مشکل فولادسازان در بخش سنگ‌آهن تأکید کرد و گفت: توسعه به‌ روز نگه ‌داشتن و گردش چرخۀ تولید در فولاد مبارکه نه‌ فقط برای استان که برای کشور مهم و باارزش است.

وی افزود: فولاد مبارکه باید با در نظر گرفتن همۀ موارد قانونی توسعه‌ها را انجام دهد تا همچنان بتواند با افزایش بهره‌وری و تولید فزاینده در اقتصاد نقش‌ آفرین باشد و نقشه‌های نظام استکباری را نافرجام گذارد.اینکه در "فولاد" به تولید محصولات کیفی و تنوع محصولات توجه می‌شود از نقاط قوت این شرکت است که انتظار می‌رود همچنان بااقتدار ادامه یابد.

رضایی با تأکید بر اینکه فولاد مبارکه در حوزۀ مسوولیت‌های اجتماعی نیز تعاملات سازنده‌ای دارد، گفت: به‌یقین نتیجۀ این تعاملات به توسعۀ صنعتی و عمرانی خواهد انجامید. با شفافیت عملکرد مالی، رعایت حقوق سهامداران و معیشت کارکنان و اقدامات این شرکت در حوزۀ استفاده از پساب‌ های شهری در چرخۀ صنعت به‌ عنوان نقاط قوت، استفادۀ بهینه از روش‌های نوین بازاریابی و کشف بازارهای جدید صادراتی باید در دستور کار قرار گیرد تا این شرکت همچنان در سطح جهانی مطرح باشد.

حمید عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه نیز ضمن ارائۀ گزارشی از عملکرد شرکت گفت: به رغم همۀ محدودیت‌ها و مشکلاتی که دشمنان سعی کردند برای چرخۀ اقتصاد و صنعت به وجود آورند، خوشبختانه با حمایت مسوولان از شرایط سخت به‌خوبی عبور کردیم و شرکت طبق تأکید مقام معظم رهبری همچنان به تولید و تأمین نیاز صنایع داخلی مشغول است.

وی تصریح کرد: در سال 97 سرمایۀ شرکت از 7.5 به 13 هزار میلیارد تومان افزایش یافت و برنامه افزایش سرمایۀ تا 20 هزار میلیارد تومانی از سود انباشته  در سال جاری از اهداف قطعی شرکت است. در صورت تأمین مواد اولیۀ موردنیاز فولادسازان ازجمله فولاد مبارکه به‌خوبی خواهیم توانست کشور را از واردات این محصولات بی‌نیاز کنیم.

این مقام مسوول با تأکید بر اینکه سیستم‌های اخذ سفارش از مشتریان و تحویل محصول به آن‌ها در فولاد مبارکه با دقت، سرعت و نظم همیشگی در حال کار است، گفت: به‌یقین با همکاری سایر بخش‌ها به‌ویژه در بخش تأمین سنگ‌آهن و قطعات خواهیم توانست نیاز بازار داخل را همچنان تأمین کنیم. خام‌ فروشی هیچ ارزش‌افزوده‌ای به همراه ندارد، اگرچه بعضا ممکن است در مقاطعی، جذابیت‌های صادراتی داشته باشد اما ضرر و زیان زیادی برای اقتصاد و مشاغل به همراه خواهد داشت.

عظیمیان با اشاره به اهمیت توسعه و به‌روزرسانی فناوری خطوط تولید در صنعت گفت: خوشبختانه توسعه‌های فولاد مبارکه با هوشیاری هرچه‌ تمام‌تر و با هدف کامل‌تر کردن زنجیرۀ تولید در شرکت در حال پیگیری و اجرا است. پیشرفت و توسعۀ فولاد مبارکه در بالا و پائین‌دست، رشد و توسعۀ بسیاری از صنایع را به همراه دارد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده