تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۳۱
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۵۶۳۱۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

قیمت نفت، دلار و طلا بعد از حمله پهپادها به عربستان/ رکورد جدید ۶ ماهه نفت

می متالز - بعد از حمله اخیر پهپادهای یمنی به بزرگترین پالایشگاه نفتی عربستان، قیمت های جهانی نفت، دلار و طلا افزایش یافت و نفت رکورد شش ماه را شکست.
قیمت نفت، دلار و طلا بعد از حمله پهپادها به عربستان/ رکورد جدید ۶ ماهه نفت

به گزارش می متالز، به دنبال حمله اخیر پهپادهای یمنی به تاسیسات نفتی عربستان که موجب اختلال در عرضه بیش از ۵ درصد نفت جهان شد، قیمت نفت امروز به بیشترین رقم طی ۶ ماه گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت نفت آمریکا امروز با ۱۱ درصد افزایش به ۶۱ دلار و ۱۰ سنت رسید. نفت برنت نیز که در آغاز معاملات ۱۹ درصد افزایش یافته و به ۷۱ دلار و ۹۵ سنت رسیده بود در ساعات بعدی تعدیل شد و با ۱۳ درصد افزایش به ۶۸ دلار و ۶ سنت رسید.

همچنین در پی این حملات، دلار کانادا در معاملات صبح آسیا ۰.۵ درصد افزایش یافت و به نرخ برابری ۱.۳۲۲۴ واحد در برابر هر دلار آمریکا رسید.کرون نروژ نیز تقریبا ۰.۶ درصد رشد کرد و به نرخ برابری ۸.۹۳۶۳  دلار آمریکا رسید.هر دو واحد پول اغلب با قیمت نفت جابجا می‌شوند زیرا هر دو کشور جزو صادرکنندگان عمده نفتی هستند.

در این میان، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور یک درصد افزایش یافت و به ۱۵۰۳ دلار و ۵۲ سنت رسید. بهای معاملات این بازار هفته گذشته تحت تاثیر دورنمای بهبود روابط تجاری آمریکا و چین ۱.۲ درصد سقوط کرده بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری حداکثر سه درصد جهش پیدا کرد و به ۱۸ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، ۹۵۳ دلار و ۷۸ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۶۱۲ دلار و ۵۰ سنت رسید.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده