تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۴۹
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۵۶۳۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مجلس:

دولت خواهان افزایش نرخ پایه مالیات و کسر معافیت ها شد

می متالز - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: پیرو بحث اصلاح ساختار بودجه سال ۹۹، دولت خواستار افزایش نرخ پایه مالیات و کسر معافیت‌های مالیاتی شده است.
دولت خواهان افزایش نرخ پایه مالیات و کسر معافیت ها شد

به گزارش می متالز، محمد حسینی با اشاره به اصلاح ساختار بودجه سال ۹۹ به میزان گفت: شرایط آن چیزی که دولت به عنوان اصلاح ساختار بودجه دنبال می کند نسبت به قبل چندان متفاوت نیست. نگاه دوسالانه و اصلاح ساختار به بودجه و همچنین نگاه به درآمد‌های نفتی و به صفر رساندن منابع آن در بودجه سال ۹۹ پیرو اصلاح ساختار بودجه مطرح است.

وی افزود: برای اصلاح ساختار بودجه باید مقداری هزینه‌ها را شفاف و انسجامی در هزینه‌ها ایجاد شود. این موارد از جمله اصول کلی است که باید در بودجه سال ۹۹ دیده شود در غیر این صورت، مجلس اقدام خواهد کرد تا مدیریت بودجه سال آینده بهتر پیش رود.

این نماینده مجلس با اشاره به تامین منابع مالی بودجه از طریق جذب مالیات‌ها و تغییرات در سیاست‌های مالیاتی دولت گفت: مالیات یکی از مواردی است که می‌توان به وسیله آن کسری بودجه را در غیاب فروش نفت برطرف کرد. دولت نیز در اصلاح ساختار بودجه به این مسئله توجه جدی داشته و پیرو اصلاح ساختار بودجه دولت، خواستار افزایش نرخ پایه مالیاتی شده است.

حسینی ادامه داد: همچنین دولت خواستار کسر معافیت‌های مالیاتی برای سال آتی شده و تاکید دارد مالیات‌های جدیدی همچون مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر درآمد خانوار را مدنظر قرار دهد. عمده نگرانی این است که با توجه به رکود در حوزه تولید، اخذ مالیات از واحد‌های تولیدی سخت‌تر شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده