تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۱۱
بازدید: ۳۸۱
کد خبر: ۵۶۳۷۹
سرویس خبر : انرژی
در شرکت ملی حفاری ایران انجام شد؛

استقرار دستگاه حفاری سنگین خشکی ۳۳ فتح

می متالز - شمارش معکوس برای عملیات اجرایی دستگاه حفاری سنگین خشکی ۳۳ فتح آغاز شد.
استقرار دستگاه حفاری سنگین خشکی ۳۳ فتح

به گزارش می متالز، رضا مهدی‌پور، اظهار کرد: دستگاه حفاری سنگین خشکی ۳۳ فتح از سوی مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران به عنوان کارفرما پس از پایان عملیات حفاری در استان فارس، حفر چاه در استان خوزستان تعریف و شمارش معکوس برای عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی افزود: حفاری نخستین حلقه چاه اکتشافی در استان فارس اوایل تیرماه سال گذشته آغاز و اواخر مردادماه سال جاری در بازه با دسترسی به عمق مورد نظر پایان یافت.

مدیر پروژه حفاری ۶+۸ چاه اکتشافی خشکی در شرکت ملی حفاری ایران ادامه داد: رعایت الزام‌ها و ملاحظات دانش مدیریت پروژه شامل هزینه، کیفیت، منابع انسانی، ریسک‌پذیری، تدارکات، کیفیت و هماهنگی و همیاری مستمر با کارفرما مهمترین مسائل در عملیات حفاری این چاه بود.

مهدی‌پور بیان کرد: سرانه آموزش در حوزه اچ‌اس‌یی برای کارکنان دستگاه حفاری ۳۳ فتح ۴۰ ساعت بوده و استفاده از توان و دانش نیرو‌های جوان و با تجربه عملیاتی در همه بخش‌های دستگاه و برگزاری نزدیک به یک هزار و ۷۰۰ نفر ساعت نشست راهبری پروژه بین متخصصان ملی حفاری و نمایندگان کارفرما را از اقدام‌های اجرایی در تحقق اهداف این پروژه است.

وی خاطرنشان کرد: با پایان عملیات حفاری نخستین حلقه چاه از پروژه حفر هشت حلقه چاه اکتشافی، در یک کار جمعی و منسجم میان کارکنان مستقر روی دستگاه ۳۳ فتح انتظار می‌رود با اثبات دکل، عملیات حفاری چاه اکتشافی جدید اول مهرماه آغاز شود.

مدیر پروژه حفاری ۶+۸ چاه اکتشافی خشکی در شرکت ملی حفاری ایران درباره پیشرفت جمعی دو پروژه که در جنوب و جنوب غربی کشور اجرا می‌شود، به اختصاص چهار دستگاه حفاری سنگین خشکی به این موضوع اشاره کرد و توضیح داد: عملیات حفاری چاه در منطقه شادگان از پروژه هشت حلقه چاه با به‌ کارگیری دستگاه حفاری ۳۲ که آبان ماه سال ۹۷ کلید خورد هم اینک حفر چاه در مراحل پایان کار قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود تا دو ماه آینده پایان یابد.

عناوین برگزیده