تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۱۵
بازدید: ۳۱۱
کد خبر: ۵۶۳۹۰
سرویس خبر : انرژی
نماینده مجلس شورای اسلامی؛

ایران متافو ۲۰۱۹، پیوند صنایع را محکم‌تر می‌کند

می متالز - عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت یک زنجیره به هم پیوسته است و ارتباط آن‌ها با هم در نمایشگاه‌ها بیشتر می‌شود، ایران متافو ۲۰۱۹، پیوند صنایع را محکم‌تر می‌کند.
ایران متافو ۲۰۱۹، پیوند صنایع را محکم‌تر می‌کند

به گزارش می متالز، بن‌مایه قطعات و تجهیزات صنایع فولادی است که خود زیر مجموعه معدن و صنایع معدنی قرار می‌گیرد.

آلیاژی که برای ساخت لوله‌های حمل نفت ساخته می‌شود، قطعاتی که برای اکتشاف و استحصال نفت به کار برده‌ می‌شود، سیمانی که برای حفاری‌ها استفاده می‌شود، همه و همه بخشی از ارتباطی است که بین صنعت نفت و متالورژی وجود دارد. اگر ریخته‌گری ایران توسعه یابد، اگر فناوری ساخت تجهیزات فلزی افزایش یابد، اگر کیفیت فولاد بالا رود، اطمینان خاطر مهندسان نفت را در بکارگیری کالای ایرانی بیشتر می‌کند و پشت‌گرمی برای توسعه صنایع معدنی و نفتی خواهد بود. حضور نفتی‌ها در نمایشگاه متالورژی می‌تواند ارتباط بین صنعت نفت و متالورژی را بیشتر کند. در ارتباط دو سویه بین بخش‌های مختلف صنعت نیازها و توانمندی‌ها با هم رو در رو می‌شوند و کالایی جدید با کیفیت دلخواه تولید می‌شود. معایب محصولات پیش رفع می‌شود و نتیجه آن کیفیت، توانمندی و توسعه است.

نمایشگاه بین‌المللی متالورژی (IranMetafo 2019) از جمله مهم‌ترین نمایشگاه‌هایی است که اکنون به عنوان یک برند مطرح است و هر ساله بالغ از ۴۵۰ شرکت از بیش از ۲۲ کشور جهان در آن حضور می‌یابند.

۸ آذر ماه ۱۳۹۸ مصادف با ۲۹ نوامبر ۲۰۱۹ میلادی شانزدهمین دور از این نمایشگاه در محل نمایشگاه‌های دائمی تهران به مدت سه روز برگزار خواهد شد.

حسن بهرام نیا نماینده مردم نهاوند و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: درست است که در شرایط تحریم‌ هستیم اما با توجه به این‌که پایه اقتصادی ایران نفت است همچنان نفت یکی از ارکان اقتصادی ما است و ما باید در تقویت این صنعت مادر بکوشیم. ارتقای سطح کیفی تجهیزات می‌تواند در زمینه‌های مختلف اکتشاف، استخراج، توزیع و صادرات تاثیر‌گذار باشد و پیشرفت در صنعت نفت در اشتغال و اقتصاد نیز تاثیر‌گذار است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: معدن، صنایع معدنی و متالورژی در تمامی صنایع تاثیر‌گذار هستند. صنعت نفت نیز از این قائده مستثنا نیست. هر گونه توسعه و پیشرفت در بخش معدن و صنایع معدنی و متالورژی بر صنعت نفت نیز تاثیر می‌گذارد.

بهرام‌نیا در پاسخ به این پرسش که آیا به نظر شما به عنوان عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، برگزاری نمایشگاهی با موضوع متالورژی می‌تواند بر ارتقای صنعت نفت کشور تاثیر مثبت بگذارد، گفت: برگزاری نمایشگاهی با موضوع متالورژی پیشرفت را برای صنایع معدنی ما به ارمغان خواهد آورد. با توجه به این‌که صنعت نفت ما از صنعت فولادی ما پیشرفته تر است، حضور نفتی‌ها در نمایشگاه متالورژی باعث ارتقای صنایع معدنی نیز می‌شود.

وی افزود: صنایع باید پویا باشند و متناسب با فناوری روز پیش بروند. لذا حضور در نمایشگاه می‌تواند انگیزه بیشتری را برای صنعت‌گران و فعالان معدنی ایجاد کند و مخترعین و نخبگان نیز از این نمایشگاه ایده‌های جدیدی برای تولید محصولات جدید می‌گیرند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: با توجه به این‌ موضوع که صنعت یک زنجیره است و صنایع ما به‌هم پیوسته‌اند، می‌تواند بر هم اثر مثبت بگذارند. همچنان که معدن می‌تواند در نمایشگاه صنعت نفت با موضوعاتی همچون ریخته گری شرکت کند و تاثیر‌گذار باشد. در نمایشگاه متالورژی نیز صنعت نفت می‌تواند تاثیر‌گذار باشد. به شکل کلی باید گفت صنعت یک زنجیره به هم پیوسته است و ارتباط آنها با هم در نمایشگاهی همچون ایران متافو ۲۰۱۹ می‌تواند محکم‌تر شود.

عناوین برگزیده