تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۰۸
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۵۶۴۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس کل بانک مرکزی مطرح کرد:

امکان استفاده پیام رسان روسی و سپام بانک مرکزی ایران

می متالز - رئیس کل بانک مرکزی گفت: در این دیدار اعلام کردم ارتباط بانکی دو کشور از طریق پیام رسان روسی و سپام بانک مرکزی ایران (غیر سوئیفت) برقرار شده و امکان استفاده از این سیستم برای مبادلات تجاری بین کشور‌های عضو اتحادیه اورآسیا، می‌تواند به توسعه مبادلات تجاری بین اعضا کمک شایانی بکند.
امکان استفاده پیام رسان روسی و سپام بانک مرکزی ایران

به گزارش می متالز، عبدالناصر همتی در یادداشت اینستاگرامی نوشت: در جریان مذاکرات ۲۵ شهریور ۹۷ روسای جمهور ایران و روسیه، در کنار مباحث مهم سیاسی، در خصوص توسعه و ارتقای روابط اقتصادی و تجاری دوکشور و نیز روابط بانکی دو کشور بحث‌های مهمی انجام گرفت.

طرفین به سقوط تدریجی نقش دلار در روابط اقتصادی جهان، به خاطر سیاست‌های خود آمریکا اشاره و بر انجام مبادلات تجاری بر مبنای پول ملی دوکشور تاکید کردند.

در این دیدار اعلام کردم ارتباط بانکی دو کشور از طریق پیام رسان روسی و سپام بانک مرکزی ایران (غیر سوئیفت) برقرار شده و امکان استفاده از این سیستم برای مبادلات تجاری بین کشور‌های عضو اتحادیه اورآسیا، می‌تواند به توسعه مبادلات تجاری بین اعضا کمک شایانی بکند.

در این دیدار، عزم جدی رییس جمهور روسیه برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور در زمینه‌های مختلف، کاملا مشهود بود. با توجه به توافقنامه‌ها و مذاکرات در جریان، شاهد ارتقای روابط اقتصادی دو کشور خواهیم بود.

عناوین برگزیده