تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۴۵
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۵۶۴۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ساعت پنج‌ونیم عصر؛

مشت‌آهنی مقابل دندان‌ تیز/ خیال خودرویی‌ها از وام آسوده شد

می متالز - گزارش ساعت پنج‌ونیم عصر نیم‌نگاهی دارد به آب‌سرد بر پیکره تهدید‌ها و حواله‌ای که برای اجرای اصل ۴۴ و خودرویی‌ها صادر شد.
مشت‌آهنی مقابل دندان‌ تیز/ خیال خودرویی‌ها از وام آسوده شد

به گزارش می متالز به نقل از بورس نیوز، باردیگر بازنده‌ها برای برنده دندان تیز نشان دادند که اگر بر کدخدا سر تعظیم خم نکنی و تو هم دندان نشان دهی، در مسیری که ما در گذشته نه‌چندان دور گام برداشتیم، به سرنوشت شکست ما ‌خواهید رسید.

در حالی که وزیر خارج آلمان و نخست وزیر ژاپن برای بهبود شرایط برجام باید درخصوص رفع تحریم‌ها مقابل ایران جلو آمده و از سوی ارباب خود سط تعظیم از خجالت فرو آوردند اما هر دو ایران را نسبت به عواقب جنگ تهدید کرده و از ایران خواستند که نسبت به برجام پایبند باشد‌‌‌‌ اما هیچکدام هیچ سخنی یا قولی نسبت به همکاری اقتصادی یا رفع تحریم‌ها نزدند.
اما تودهنی که امروز رهبر انقلاب زد، باردیگر آب سرد را بر پیکره مشت‌های گداخته فولادی ریخت.

 

آقازاده چادری

سخنگوی راه‌پله‌ها شایعه‌ای آورده که بدهی شرکت دارویی آقازاده چادری به یکی از هلدینگ‌های وابسته به تامین اجتماعی حدود ۱۰۰میلیارد تومان برآورد می‌شود که ۲۰۰ فقره چک برگشتی دارد.
البته شنیده شده که مسئولین شماره ۱۱۳ نیز در این خصوص اطلاع‌رسانی کرده‌اند اما طبق همین آورده‌ها، گویا مستندات متقن وجود دارد که بدهی ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد بوده اما این مستندات ارائه نشده و ۹۰ درصد سهام شرکت متعلق به ۲ دختر آقای پتروشیمی است که البته ۴۰درصد سهام مربوط به آقازاده چادری است.

 

خیال خودروسازان از وام‌های کلان آسوده شد

اصل 44 برای اقتصاد مانند بچه «چند سال مراد» است؛ اما جالب آنجاست که شنیده شده با فروش سهام خودروسازان به‌ گونه‌ای برخورد شده که دولت حق ندارد سهام ایران‌خودرو و سایپا را بفروشد و باید کماکان دست دولت برای حمایت خودروسازان پشت سر آنها باشد.
بنابراین طبق اصلاحیه مجلس، دیگر دولت موظف نیست که طی مدت سه سال از لازم‌الاجرا شدن این قانون با اجرای صحیح اصل ۴۴ قانون اساسی و قوانین مربوطه ، زمینه رقابت‌پذیری صنعت خودرو را به نحوی فراهم کند.

 

آدرس بورس‌ انرژی ایران به عربستان

البته این را به طنز بخوانید اما شنیده شده که عربستانی‌ها به‌ دنبال آدرس بورس‌ انرژی ایران هستند؛ اما باید متذکر شد که احتمال فروش بنزین ایران به صورت نیابتی به عربستان هم بعید است؛ مگر آنکه مقاصد جدید صادراتی در هفته‌های آتی وجود داشت باشد که این مقاصد ارتباط نزدیک تری با عربستان داشته باشند .
شرایط بورس انرژی ایران به گونه ای است که اگر عربستانی ها تقاضای خرید بنزین داشته باشند، تقاضای آنها نیز مورد بررسی قرار می گیرد؛ ما براساس فقط قانون نمی توانیم به رژیم صهیونیستی محموله های نفتی و یا نفت خام بفروشیم و هر کشور دیگری که بنزین بخواهد می تواند تقاضای خود را در بورس انرژی ایران ثبت کند.

عناوین برگزیده