تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۳۰
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۵۶۴۷۹
سرویس خبر : انرژی
ادیانی مطرح کرد:

رویکرد مبارک وزیر نفت برای تعیین‌ تکلیف تمامی میادین مشترک تا پایان دولت دوازدهم

می متالز - عضو کمیسیون انرژی مجلس رویکرد وزیر نفت برای تعیین‌تکلیف تمامی میادین مشترک تا پایان دولت دوازدهم را مبارک دانست و گفت: تکیه بر اقتصاد مقاومتی و ظرفیت‌های داخلی می‌تواند وزارت نفت را به این هدف نزدیک کند.
رویکرد مبارک وزیر نفت برای تعیین‌ تکلیف تمامی میادین مشترک تا پایان دولت دوازدهم

 

به گزارش می متالز، علی ادیانی در رابطه با وعده اخیر وزیر نفت مبنی بر مشخص کردن وضعیت تمامی میادین مشترک نفتی و گازی تا پایان دولت دوازدهم، گفت: خوشبختانه برداشت ایران از نفت و گاز میدان مشترک پارس جنوبی به‌عنوان یکی از مهمترین میادین مشترک کشور، در دو دهه اخیر از قطر بیشتر شده است و حدود 70 – 80 میلیون متر مکعب نفت و گاز بیشتر از این میدان گازی مشترک با قطر برداشت می‌کنیم در حالی پیش از این قطر 250 تا 260 میلیون بشکه برداشت بیشتری داشت.  

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پیش از این نیز دیگر میادین نفتی و گازی مشترک قابل بهره‌برداری و تعیین‌تکلیف بودند، ادامه داد: اگر از ابتدا ریل‌گذاری بر مبنای استفاده از ظرفیت‌های داخلی بود و همکاری استراتژیک با کشورهای چین، روسیه و هند صورت می‌گرفت، دولت می‌توانست بسیار پیش‌تر به نتیجه تعیین‌تکلیف تمامی میدان‌های مشترک برسد.  

 

رویکرد وزیر نفت برای تعیین‌ تکلیف میادین مشترک تا پایان دولت دوازدهم مبارک است

وی رویکرد وزیر نفت برای تعیین‌ تکلیف میادین مشترک تا پایان دولت دوازدهم را مبارک دانست و گفت: تکیه بر اقتصاد مقاومتی، ظرفیت‌های داخلی و توجه به سرمایه‌گذاران خارجی همچون کشورهای چین و هند و روسیه به جای نگاه صرف به غرب می‌تواند وزارت نفت را به این هدف نزدیک کند.

 

تحقق وعده بیژن زنگنه درصورت داشتن برنامه‌ریزی دقیق امکان‌پذیر است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است درصورت داشتن برنامه‌ریزی دقیق وعده بیژن زنگنه وزیر نفت مبنی بر مشخص کردن وضعیت تمامی میادین مشترک تا پایان دولت دوازدهم امکان‌پذیر است.

عناوین برگزیده