تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۱۱
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۵۶۴۹۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
یارمحمدی:

تداوم روند کاهشی قیمت مسکن؛ دلایل ثبات کنونی بازار مسکن چیست؟

می متالز - عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: علت اصلی ثبات بازار مسکن را می توان اشباع شدن قیمت ها در بازار و عدم تمایل خریداران برای خرید مسکن جدید دانست.
تداوم روند کاهشی قیمت مسکن؛ دلایل ثبات کنونی بازار مسکن چیست؟

 

به گزارش می متالز، علیم یارمحمدی عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به وضعیت بازار مسکن، گفت: بازار مسکن در شرایط کنونی پس از مدت ها التهاب و افزایش قیمت، دچار ثبات و آرامش شده است.

 

دلایل ثبات کنونی بازار مسکن چیست؟

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علت اصلی ثبات بازار مسکن را می توان اشباع شدن قیمت ها در بازار و عدم تمایل خریداران برای خرید مسکن جدید دانست.

 

تأثیر مثبت برنامه ریزی دولت برای تولید انبوه مسکن بر بازار

وی ادامه داد: البته وزارت راه و شهرسازی نیز در چند ماه اخیر برنامه ریزی هایی را برای تولید مسکن انبوه صورت داده که این مسئله از نظر روانی در مدیریت بازار مسکن اثرگذار بوده است.

 

دولت باید برای مدیریت بازار مسکن چاره ای بیاندیشد

یارمحمدی ادامه داد: در شرایط کنونی شاهد روند کاهشی قیمت مسکن هستیم و این روند تداوم دارد، البته این مسئله موقتی است و دولت باید برای مدیریت بازار چاره ای بیاندیشد.

وی گفت: مهم ترین راه کار دولت برای کنترل قیمت های مسکن، تولید انبوه ملک است، با این اقدام عرضه افزایش یافته و تقاضا وضعیت معقولی به خود می گیرد.

یارمحمدی ادامه داد: البته امروز دلالان و فعالان سوداگران بخش مسکن برای بالا نگه داشتن قیمت و جلوگیری از کاهش قیمت ها، اقدام به معاملات مسکن می کنند، از این رو در شرایط کنونی بخش قابل توجهی از معاملات توسط این افراد صورت می گیرد.

 

تولید گسترده مسکن راه کار بلند مدت برای کاهش قیمت ملک

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: قطعا در صورت تولید مسکن به میزان معقول، ما در آینده شاهد کاهش قیمت مسکن بیش از وضعیت کنونی خواهیم بود.

عناوین برگزیده