تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۲۰
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۵۶۴۹۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

پنج ماهه امسال بیش از ۱۰۳ هزار تن شمش آلومینیوم تولید شد

می متالز - آمار شرکت‌های بزرگ آلومینیوم سازی کشور (ایرالکو، هرمزال و المهدی) در پنج ماهه نخست امسال گویای تولید ۱۰۳ هزار و ۵۹۳ تن دارد که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۷ کاهش ۳۲ درصدی را نشان می‌دهد.
پنج ماهه امسال بیش از ۱۰۳ هزار تن شمش آلومینیوم تولید شد

به گزارش می متالز، جداول آماری واحدهای تولیدی مزبور نشان می‌دهد که در مرداد ماه نیز این واحدها با افت ۳۲ درصدی در مقایسه با مرداد پارسال بالغ بر ۲۰ هزار و ۳۸۷ تن شمش آلومینیوم تولید داشتند که بیشترین افت تولید نسبت به پنج ماهه سال گذشته به ترتیب مربوط به هرمزال و المهدی (بندرعباس) است.

هرمزال در دوره این گزارش ۱۳ هزار و ۶۰۰ تن شمش آلومینیوم تولید کرد که در مقایسه با پنج ماهه سال ۹۷ کاهش ۷۱ درصدی را ثبت کرد و شمش تولیدی المهدی نیز در این مدت با افت ۵۹ درصدی به ۱۲ هزار و ۱۸ تن رسید.

هرمزال و المهدی (بندرعباس) در پنج ماهه نخست امسال به ترتیب با بیش از ۱۳ و ۱۱.۶ درصد از کل تولید را به خود اختصاص دادند، تولید شمش دو واحد یاد شده در مرداد ماه امسال به ترتیب ۲ هزار و ۹۶۸ و ۲ هزار و ۲۱۸ تن  ثبت شده که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته ۶۹ و ۶۲ درصد کاهش تولید را نشان می دهند.

کارخانه ایرالکو(اراک) هم در دوره این گزارش ۷۵ هزار و ۷۶۳ تن شمش تولید کرد که در مقایسه با پنج ماهه سال گذشته رشد یک درصدی را ثبت کرد و تولید مرداد ماه این واحد صنعتی نیز ۱۴ هزار و ۵۵۵ تن شمش آلومینیوم بود که در مقایسه مرداد سال گذشته رشد یک درصدی داشت.

علاوه براین تولید پودر آلومینا هم در پنج ماهه ابتدایی امسال به رقم ۹۸ هزار و ۴۸۰ تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ افت چهار درصدی را نشان میدهد و مرداد ماه امسال هم کارخانه آلومینای جاجرم (خراسان شمالی) بالغ بر ۱۹ هزار و ۴۱۲ تن پودر آلومینا تولید کرد که نسبت به مرداد ماه سال گذشته چهار درصد کاهش دارد.

برابر آمار معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، تولید شمش آلومینیوم در چهار ماهه نخست امسال به رقم ۸۳.۷ هزار تن رسید و نسبت به ۱۲۳.۴ هزار تن که مربوط به چهار ماهه ابتدایی سال گدشته بود، کاهش ۳۲.۲ درصدی را نشان می دهد، علاوه براین پودر آلومینای تولیدی نیز در دوره مورد بررسی به ۷۹.۳ هزار تن رسید و در مقایسه با ۸۲.۱ هزار تن مربوط به چهار ماهه نخست ۹۷ کاهش ۳.۴ درصدی را ثبت کرد.

عناوین برگزیده