تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۰۰
بازدید: ۳۰۸
کد خبر: ۵۶۵۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
فرماندار دامغان:

تأمین زیرساخت‌ها نظیر برق مطالبه جدی معدن کاران دامغان است

می متالز - فرماندار دامغان از فعال بودن ۷۱ درصد معادن این شهرستان خبر داد و گفت: تأمین زیرساخت‌ها نظیر برق مطالبه جدی معدن‌کاران است.
تأمین زیرساخت‌ها نظیر برق مطالبه جدی معدن کاران دامغان است

به گزارش می متالز، غروب سه‌شنبه در نشست شورای معادن استان سمنان به میزبانی سالن غدیر استانداری ضمن بیان اینکه تأمین زیرساخت‌ها نظیر برق مطالبه جدی معدن‌کاران دامغان است، ابراز داشت: از مسئولان دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود برای توسعه و بهره‌برداری از این منابع بتوانند شرایط تأمین زیرساخت‌های لازم را در بخش معادن فراهم کنند.

وی ضمن بیان اینکه ۷۱ درصد معدن دامغان فعال است، افزود: این امر نشان می‌دهد که ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال در این بخش وجود دارد که با انجام برخی امور زیرساختی می‌توان از این منابع برای توسعه اقتصادی منطقه و بهبود شرایط کسب‌وکار بهره برد.

فرماندار دامغان ضمن بیان اینکه یک هزار و ۹۰۰ نفر در معادن شهرستان اشتغال دارند، ابراز داشت: زغال‌سنگ، طلا، مس و سرب ازجمله معادن مهم  قابل بهره‌برداری محسوب می‌شوند که ۲۱ درصد این معادن دارای پروانه بهره‌برداری هستند.

مجد ضمن بیان اینکه ۵۶ معدن در بخش مرکزی و ۷۶ مورد در امیرآباد وجود دارد، تصریح کرد: علاوه بر ظرفیت‌هایی که از آن‌ها نام‌برده شد ۲۶ ماده معدنی نیز در حوزه این شهرستان شناسایی‌شده است که بهره‌برداری از آن‌ها می‌تواند این منطقه را به قطب اقتصادی مبدل کند.

وی افزود: ۳۸ معدن دارای پروانه اکتشاف از ۱۷۶ مورد استانی در دامغان وجود دارد که این ظرفیت شهرستان را به یکی از ظرفیت‌های اشتغال تبدیل کرده است که با توجه به این تفاسیر می‌بایست برای رفع چالش‌های موجود در معادن  چاره‌اندیشی کرد.

عناوین برگزیده