تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۰۲
بازدید: ۲۴۴
کد خبر: ۵۶۵۱۸
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان:

تأمین ۱۳۳ لیتر بر ثانیه آب در معادن شرق استان سمنان پیگیری می‌شود

می متالز - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان بابیان اینکه تأمین ۱۳۳ لیتر بر ثانیه آب در معادن شرق استان پیگیری می‌شود، گفت: وزارت نیرو دستور بررسی منطقه برای تأمین آب را انجام داده است.
تأمین ۱۳۳ لیتر بر ثانیه آب در معادن شرق استان سمنان پیگیری می‌شود

به گزارش می متالز، ایرج حیدریان غروب سه‌شنبه در نشست شورای معادن استان سمنان به میزبانی سالن غدیر استانداری ضمن بیان اینکه تأمین ۱۳۳ لیتر بر ثانیه آب در معادن شرق استان پیگیری می‌شود، ابراز داشت: طبق نامه‌نگاری‌های صورت گرفته از سوی وزارت نیرو، در شرق استان دستور بررسی برای تأمین آب‌داده شده است.

وی ضمن بیان اینکه اقدامات فعلی کوتاه‌مدت خواهد بود و برای بلندمدت نیاز به اجرای طرح‌های کلان احساس می‌شود، افزود: ۳۰ میلیون لیتر بر ثانیه از انتقال آب دریای خزر به سمنان برای صنایع شرق استان پیش‌بینی‌شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان بابیان اینکه رفع مشکل کم‌آبی نه‌تنها در شرق استان بلکه در دیگر شهرها نیز پیگیری می‌شود، ابراز داشت: در برنامه پنج‌ساله ششم توسعه طرح‌های خوبی برای رفع کم‌آبی گنجانده‌شده است که ازاین‌بین تنها دو مورد برای استان سمنان عملیاتی شد.

حیدریان ضمن بیان اینکه می‌بایست اجرای طرح‌های تأمین آب در دستور کار واقع شود، تصریح کرد: با انجام برنامه‌ریزی‌های مناسب  اختصاص بودجه‌های ملی می‌توان این طرح‌ها را به سرانجام رسانید و بخشی از مشکلات کم‌آبی را برطرف کرد.

وی ضمن بیان اینکه دولت در کنار مردم حضور دارد تا مشکلات کم‌آبی برطرف شود، افزود: با تأمین آب می‌توان بخش صنعت و معدن استان سمنان را فعال و زمینه حضور سرمایه‌گذاران را در منطقه فراهم کرد.

عناوین برگزیده