تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۳۰
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۵۶۵۳۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان مطرح کرد؛

افزایش ۴.۸ درصدی تولید سیمان در ۵ ماه امسال

می متالز - شیخان گفت: تولید سیمان در ۵ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۸ درصد افزایش داشته است.
افزایش ۴.۸ درصدی تولید سیمان در ۵ ماه امسال

به گزارش می متالز، عبدالرضا شیخان دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان، درباره وضعیت بازار سیمان اظهار کرد: تولید سیمان در ۵ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴.۸ درصد افزایش و در تولید کلینکر در همین بازه زمانی، ۷.۵ درصد افزایش تولید گزارش شده است.

به گفته دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان، در ۵ ماهه امسال، وضعیت صنعت سیمان در حوزه های تولید و صادرات بهتر از سال گذشته بوده است.

شیخان با اشاره به اینکه در بخش صادرات به دلیل تحریم‌ها و افزایش حمل داخلی و دریایی صادرات کم شده است، اظهار کرد: آمارها نشان می دهد که  نسبت به ۵ ماه سال گذشته، کلینکر حدود ۲ درصد و در سیمان حدود ۱۷ درصد کاهش صادرات داشته‌ایم.

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان صادرات سیمان و کلینکر در ۵ ماهه امسال را حدود ۵ میلیون و ۴۸۰ هزار تن بوده اعلام می کند.

شیخان با اشاره به اینکه ما در سال، حدود ۶۱ میلیون تن سیمان تولید و توزیع می‌کنیم، تصریح کرد: خوشبختانه سال هاست که واردات سیمان انجام نمی‌شود.

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان در پاسخ به این پرسش که آیا کمبود سیمان در بازار صحت دارد؟ گفت: این موضوع صحت ندارد و بر عکس سیمان و کلینگر به وفور در بازار یافت می‌شود.

شیخان ابراز امیدواری کرد که بازار سیمان  همانند دیگر صنایع می تواند به رشد و شکوفایی خوبی دست یابد.

عناوین برگزیده