تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۴۰
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۵۶۵۳۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
تولید ۶.۷ میلیون تن کنسانتره و ۵ میلیون تن گندله در پنج ماه اول سال ۹۸؛

صدرنشینی گل‌گهر در تولید کنسانتره و گندله سنگ‌آهن

می متالز - تولید کنسانتره سنگ‌آهن در ۵ ماهه اول امسال به بیش از ۱۹.۷ میلیون تن رسید که شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با تولید ۶.۷ میلیون تن، بیشترین سهم تولید را در اختیار داشته است، این شرکت همچنین بالاترین سهم در تولید گندله سنگ‌آهن را نیز در اختیار دارد.
صدرنشینی گل‌گهر در تولید کنسانتره و گندله سنگ‌آهن

به گزارش می متالز، میزان تولید این ماده معدنی در کشور تا پایان مرداد ماه ۱۳۹۸ از ۱۹ میلیون و ۷۵۲ هزار تن فراتر رفت که در این میان، گل‌گهر با رشد تولید ۲ درصدی صدرنشین تولید کنسانتره سنگ‌آهن شد.
میزان کل تولید ۵ ماهه امسال رشد ۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.
طی این مدت تولید کنسانتره سنگ‌آهن چادرملو به ۴ میلیون و ۲۶۷ هزار تن و سنگ‌آهن مرکزی به ۲.۱ میلیون تن رسید. میزان تولید چادرملو با رشد ۱۵ درصدی همراه شد و سنگ‌آهن مرکزی کاهش ۷ درصدی را تجربه کرد.
از سوی دیگر تولید گندله آهن نیز در مدت مورد بررسی از ۱۷.۶ میلیون تن عبور کرد. در این بخش نیز گل‌گهر پیشتاز بود و اندکی بیش از ۵ میلیون تن گندله تولید کرده است.
شرکت فولاد مبارکه با تولید بیش از ۳ میلیون تن، فولاد خوزستان با تولید ۲ میلیون و ۶۹۶ هزار تن، میدکو با تولید ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار تن و چادرملو با ۱.۷ میلیون تن به ترتیب بیشترین سهم در تولید این ماده معدنی را داشته‌اند.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده