تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۱۳
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۵۶۵۴۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

خودروها در پارکینگ‌های ایران‌خودرو و سایپا دچار خسارت شده‌اند

می متالز - ​دادستان تهران گفت: هدف ما تعیین تکلیف وضعیت خودروها در تمام پارکینگ های بلاتکلیف مانده است همچنین خود مسوولان سایپا و ایران‌خودرو نیز باید پاسخگوی موضوع باشند.
خودروها در پارکینگ‌های ایران‌خودرو و سایپا دچار خسارت شده‌اند

به گزارش می متالز، علی القاصیمهر ظهر امروز در حاشیه بازدید از یک پارکینگ شخصی که محل نگهداری خودروهای سایپا در اتوبان فتح بود، اظهار کرد: اخباری به دادستانی رسید مبنی بر اینکه تعدادی خودرو مدتی قبل تولید و در پارکینگها نگهداری شده که به بهانه نقص قطعه، امکان ترخیص و تحویل آنها به مشتری نیست که برای راستی‌آزمایی از این پارکینگها بازدید به عمل آوردیم.

دادستان تهران ادامه داد: بنابر گزارشات، در سایپا نزدیک به 60 هزار دستگاه و در ایران‌خودرو نیز نزدیک به 59 هزار خودرو تولید شده و بسیاری از آنها بیش از 6 ماه در پارکینگهای روباز مقابل آفتاب بلاتکلیف مانده و ادعا می‌کنند قطعات آنها تکمیل نشده و به لحاظ عدم تأمین قطعه، امکان ترخیص آنها وجود ندارد که این ادعاها قابل بررسی است.

وی تصریح کرد: باید مشخص شود عدم تکمیل این خودروها به لحاظ نقص قطعه عمدی یا غیرعمدی است؛ اگر عمدی باشد باید موضوع در دستگاه قضایی مورد بررسی شود و مقصران تحت تعقیب قانونی قرار می‌گیرند‌.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: سراغ قطعه‌سازان نیز خواهیم رفت و اگر مشخص شود که در عدم تحویل قطعه تعمدی وجود داشته است، پیگیری می‌کنیم؛ هدف ما تعیین‌تکلیف وضعیت خودروها در تمام پارکینگهای بلاتکلیف مانده است همچنین خود مسوولان سایپا و ایران‌خودرو نیز باید پاسخگوی موضوع باشند.

القاصی مهر افزود: شاهدیم خودروها برای مدت طولانی زیر آفتاب مانده، دچار خسارت شده و ممکن است در آینده نیز مقابل سرما و بارندگی دچار آسیب شوند و این خودروها تحویل مشتری می‌شود، در نخستین گام از مسوولان می‌خواهیم این موضوع را تعیین‌تکلیف کنند.

دادستان تهران متذکر شد: جلساتی با مسوولان سایپا، ایران خودرو و تعدادی از مسوولان قطعه‌ساز خواهیم داشت و بنا داریم الزاماتی برای تعیین و تکلیف وضعیت داشته باشیم و کمک به حل موضوع کنیم.

وی درباره ورود دادستانی به موضوع تأخیر در تحویل خودروها نیز گفت: باید بررسی شود که آیا در تأخیر در تحویل و هم برای نگهداری خودروها در پارکینگهای روباز تعمدی صورت گرفته یا نه، باید علل و عوامل سنجیده و سپس تصمیم‌گیری شود اما آنچه مسلم است خودروها به دلیل نگهداری زیر آفتاب سوزان دچار آسیب می‌شوند، بدنه خودرو از کیفیت اولیه خارج می‌شود و باید برای آن فکری کرد.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده