تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۲:۴۹
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۵۶۵۶۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
بازدید سرزده دادستان تهران از پارکینگ آزادگان

ورود قوه قضائیه به مساله خودروهای دپویی

می متالز - بازدید سرزده دادستان تهران از پارکینگ بزرگ آزادگان واقع در اتوبان فتح که تعداد زیادی خودرو در خود جای داده، باز هم برای خودروسازان دردسرساز شد.
ورود قوه قضائیه به مساله خودروهای دپویی

به گزارش می متالز، روز گذشته علی القاصی دادستان تهران به‌طور سرزده به پارکینگ آزادگان رفت پارکینگی که به نقل از شاهدان عینی چند هزار خودرو در آن خاک می‌خورد.

در پارکینگ مذکور بالغ بر سه هزار خودرو نگهداری می‌شود که بخش عمده این خودروها متعلق به سایپا بوده و به علت نواقص فنی و قطعه‌ای در این پارکینگ نگهداری می‌شوند.

بر این اساس دادستان تهران خواستار توضیحات مسوولان سایپا برای علل نگهداری این تعداد خودرو در پارکینگ شده است.

ظاهرا پس از حضور دادستان در این محل بعد از دقایقی جواد سلیمانی مدیر عامل سایپا خود را به محل رسانده تا در مورد نگهداری این میزان خودرو به دادستان تهران توضیحاتی ارائه کند.

به این ترتیب عمده دلایلی که از سوی سلیمانی مطرح شد مربوط به مشکلات تامین قطعه و تحریم در این حوزه بود که موجب دپو شدن این میزان خودرو در پارکینگ شده است.

به گفته وی تمامی قطعات داخلی این خودروها در انبار دپو شده تا پس از تامین قطعات خارجی، این خودرو‌ها تکمیل شوند.

دادستان تهران نیز پس از استماع توضیحات سلیمانی تاکید کرده که نگهداری این میزان خودرو زیر نور آفتاب موجب ضرر خریدار شده و باید تمامی علل این موضوع بررسی شود.

در حاشیه این بازدید اما علی القاصی مصاحبه‌ای نیز صورت داده و با بیان اینکه علل نگهداری چندین هزار خودرو سایپا و ایران‌خودرو در پارکینگ‌های روباز در دستگاه قضا پیگیری خواهد شداضافه کرده که اگر این موضوع به لحاظ نقص قطعه باشد به سراغ قطعه‌سازان نیز خواهیم رفت.

دادستان تهران با اشاره به اینکه قصد داشتیم از این‌گونه پارکینگ‌ها با حضور مدیران سایپا و ایران خودرو از نزدیک بازدید کنیم، تاکید کرده که طبق گزارش‌های موجود تعداد زیادی از خودروهایی که مدت‌های قبل تولید شده در این پارکینگ‌ها نگهداری می‌شوند و به دلیل نقص قطعه امکان تحویل آنها به مشتری نیست.

وی افزوده است که برای راستی‌آزمایی این موضوع از این پارکینگ(آزادگان) بازدید کردیم. گزارش‌هایی که ما داشتیم بیان می‌کرد که ٦٠ هزار دستگاه خودرو سایپا و حدود ٥٩ هزار دستگاه خودرو ایران خودرو تولید شده و خیلی از آنها نزدیک به ۶ماه در پارکینگ‌های روباز زیر آفتاب بلاتکلیف مانده‌اند.

البته ادعا می‌کنند که به لحاظ نبود قطعه امکان ترخیص آنها نیست. دادستان تهران تاکید کرد: اینها قابل بررسی است. ورود ما به این مساله هم در جهت راستی آزمایی این موضوع بوده  مشخص شود عدم تکمیل این خودروها به لحاظ قطعه، عمدی بوده یا غیر عمدی؟

اگر عمدی باشد موضوع از سوی دستگاه قضا مورد بررسی قرار می‌گیرد و افرادی هم که در این حوزه قصوری داشته باشند تحت تعقیب قانون خواهند بود و اگر این موضوع به لحاظ نقص قطعه باشد به سراغ قطعه‌سازان نیز خواهیم رفت.

القاصی با تاکید بر این موضوع که باید مشخص شود قطعه‌ساز در عدم تحویل قطعه تعمد داشته یا تحریم‌ها در این موضوع دخالت داشتند اظهار کرده که به هر حال قصد ما تعیین تکلیف تمامی خودروهایی است که در این‌گونه پارکینگ‌ها بلاتکلیف مانده‌اند.

مسوولان سایپا و ایران خودرو باید پاسخگوی این موضوع باشند. این خودروها برای مدت طولانی زیر نور آفتاب دچار خسارت شده و چند روز دیگر ممکن است به دلیل سرمای هوا و بارندگی دچار آسیب شوند و می‌خواهند همین خودروها را به دست مشتری دهند، این خسارت زدن به مردم و مشتری است همه ما مسوول هستیم.

دادستان تهران همچنین عنوان کرده که جلساتی را متعاقب این بازدیدها با مسوولان سایپا و ایران خودرو و تعدادی از مدیران قطعه ساز خواهیم داشت و حتما موضوع را کارشناسی می‌کنیم.

وی اضافه کرده که بنا داریم الزاماتی را در جهت تعیین تکلیف این وضعیت داشته باشیم و کمک کنیم مشکل هر چه سریع‌تر حل شود.

دادستان تهران اما توضیحاتی نیز در مورد ورود دادستانی به این موضوع ارائه کرده و تصریح کرده که ورود ما از این جهت است که مشخص شود در موضوع تاخیر تحویل و  وضعیت نگهداری این خودرو‌ها تعمد بوده یا نبوده است، اگر تعمدی در کار باشد در دستگاه قضا قابل بررسی خواهد بود.

عناوین برگزیده