تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۵۰
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۵۶۵۸۵
معاون وزیر صنعت:

ارسال پرونده ۶ شرکت متخلف هواپیمایی به تعزیرات

می متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هیچ دلیلی بر افزایش قیمت بلیت‌ها وجود ندارد و پرونده تخلفات ۶ شرکت هواپیمایی به تعزیرات ارسال شده است.
ارسال پرونده ۶ شرکت متخلف هواپیمایی به تعزیرات

به گزارش می متالز، عباس تابش درباره قیمت بلیت هواپیما و تخلفات شرکت‌های هواپیمایی اظهار کرد: در یک بازه زمانی مجوز تغییر قیمت بلیت‌ها در اختیار سازمان هواپیمایی، انجمن‌ها و شرکت‌های هواپیمایی بود، اما با مصوبه سران قوا، این اختیار به سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار داده شد.

رئیس سازمان حمایت افزود: قبل از سال ۹۸ جلسات متعددی برگزار شد که به جهت شرایط تحریمی و سایر موارد علی رغم اینکه قیمت آذرماه را بررسی نکردیم و مبنای سازمان حمایت، قیمت‌های تیرماه ۹۷ بود اما، با سازمان هواپیمایی توافق شد مبنا را آذرماه قرار دهند به شرطی که مستندات را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه متاسفانه سازمان هواپیمایی نه تنها مستندات ارائه نکرد بلکه شاهد افزایش قیمت نیز بودیم، گفت: پیگیری‌ها مثمرثمر نشد بر این اساس شخصا از ۶ شرکت بازرسی کردم و با بررسی مستندات تخلف در این شرکت‌ها محرز شد.

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه شرکت‌ها یکی از دلایل تغییر قیمت‌ها را نرخ ارز اعلام کرده بودند، خاطرنشان کرد: اگر شرکت‌های هواپیمایی از ارز نیمایی هم استفاده کرده باشند نسبت به آذرماه نرخ آن تغییری نکرده است، اما اگر ارز آزاد هم استفاده کرده بودند نرخ آن نسبت به آذرماه کاهش یافته است.

تابش تاکید کرد: هیچ دلیلی بر افزایش قیمت بلیت‌ها وجود ندارد و پرونده تخلفات این ۶ شرکت هواپیمایی به تعزیرات برای برخورد ارسال شده و از آن نخواهیم گذشت.

وی همچنین تصریح کرد: فروش بلیت هواپیما به صورت چارتر ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

رئیس سازمان حمایت با اشاره به خدمات فرودگاهی گفت: در این بخش در حوزه‌های صنفی و واگذاری غرف و پولی که از مردم گرفته می‌شود خلاف مقررات نظام صنفی است و هم سود عرف رعایت نمی‌شود که کتبا به متولیان آن‌ها تذکر داده شد.

عناوین برگزیده