تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۰۳
بازدید: ۲۲۹
کد خبر: ۵۶۵۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گفت‌و‌گو، بستر حذف تدریجی یارانه‌ها را هموار می‌کند

می متالز - مهدی کرباسیان، پیشکسوت صنعت و اقتصاد کشور، اصلاح ساختار پرداخت یارانه را چالش جدی امروز اقتصاد ایران عنوان کرد و افزود: حذف ثروتمندان از فهرست دریافت یارانه و افزایش مبلغ یارانه اقشار ضعیف، اقدام درستی است و باید اجرا شود.
گفت‌و‌گو، بستر حذف تدریجی یارانه‌ها را هموار می‌کند

به گزارش می متالز، رییس سابق هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: گرچه تاخیر چند ساله در اجرای قانون حذف دهک های پردرآمد می گذرد و باید تاکنون به سرانجام می رسید، اما با توجه به جهش قیمت ها در سال 97 و گرفتاری های متعدد پیش روی اقشار ضعیف جامعه، تسریع در عملیاتی کردن این قانون رها شده بیشتر احساس می شود. هزینه های مردم در بخش های مختلف درمان، مسکن، و... آن چنان سیر صعودی دارد که فقرا فقیرتر و تعدادی از افراد قشر متوسط هم از خط متوسط تنزل کرده اند.

وی با تاکید بر اهمیت مذاکره با مردم و همکاری دستگاه های مرتبط در اجرایی کردن این قانون گفت: وزارت رفاه با کمک سازمان تامین اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه، مکلف به اجرای این مهم هستند و با ایجاد اجماع ملی بین دولت، مجلس، قوه قضاییه، حاکمیت و مردم می توان به موازی اصلاحات اقتصادی مهم از جمله یارانه انرژی و بازار ارز و... قانون حذف یارانه بگیران پردرآمد اجرا و افزایش مبلغ یارانه دهک های پایین نیز محقق شود.

کرباسیان، قاطعیت و انسجام دولت در اتخاذ و اجرای تصمیمات بزرگ و کلان را ضرورتی انکارناپذیر خواند و گفت: در سایه تصمیمات قاطع و همراهی رسانه ملی با دولت در اطلاع رسانی شفاف برنامه ها و انعکاس دردهای جامعه، یقین دارم مردم در صورتی که احساس کنند  دیده می شوند و با آنها گفت و گو و تعامل می شود، قطعا دولت و حاکمیت را در اجرای هدفمندی درست یارانه ها و دیگر مسایل کلان اقتصادی کشور همراهی خواهند کرد.   

منبع: تامین 24
عناوین برگزیده