تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۵۸
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۵۶۶۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیشنهاد افزایش سرمایه «وتوکا و بساما» به مجمع

می متالز - شرکت های سرمایه گذاری توکا فولاد و بیمه سامان از پیشنهاد هیات مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه خبر دادند.
پیشنهاد افزایش سرمایه «وتوکا و بساما» به مجمع

به گزارش می متالز، هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد قصد دارد پیشنهاد افزایش سرمایه خود را به مجمع عمومی فوق العاده ارایه دهد.

«وتوکا» اعلام کرده است که سرمایه خود را از مبلغ ۲هزار و ۶۰۰میلیارد ریال به مبلغ ۴هزار میلیارد ریال معادل ۵۳درصد افزایش دهد. این شرکت قصد دارد این افزایش سرمایه را از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته تامین کند و هدف از این اقدام را جبران مخارج سرمایه گذاری های انجام شده و اصلاح ساختار مالی اعلام کرده است.

از سوی دیگر هیات مدیره شرکت بیمه سامان قرار است به مجمع عمومی فوق العاده افزایش سرمایه ۶۶درصدی را ارایه دهد. «بساما» اعلام کرده است که سرمایه خود را از مبلغ یک هزار و ۵۰۰میلیارد ریال به مبلغ ۲هزار و ۵۰۰میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته و سایر اندوخته ها افزایش دهد.

این اقدام به منظور توسعه شبکه نفوذ و تعدد مراکز خدمات رسانی به بیمه گذاران، افزایش توان پذیرش ریسک و قابلیت انجام سایر فعالیتهای غیر بیمه ای از جمله افزایش توان سرمایه گذاری، تحصیل اموال و دارایی های مورد نیاز شرکت و در نتیجه ارتقای رتبه توان گری مالی عملیاتی می شود.

گفتنی است؛ انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده است.

عناوین برگزیده