تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۳۲
بازدید: ۲۲۷
کد خبر: ۵۶۶۶۰
در نمایشگاه "رونق تولید اصفهان، نهضت ساخت داخل" عنوان شد:

واردات ریل بر اساس قانون رفع موانع تولید، غیرقانونی است

می متالز - نمایشگاه "رونق تولید اصفهان، نهضت ساخت داخل" با حضور مهندس فولادگر نماینده مردم اصفهان، مهندس یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، دکتر نوروزی شهردار اصفهان، دکتر قاضی عسگر معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار اصفهان و جمعی از مسوولین اصفهان سه شنبه 26 شهریورماه با نشست خبری آغاز به کار کرد و تا 29 شهریورماه به کار خود ادامه می دهد.
واردات ریل بر اساس قانون رفع موانع تولید، غیرقانونی است

به گزارش می متالز، ذوب‌ آهن اصفهان با برپایی غرفه‌ای در نمایشگاه رونق تولید اصفهان، نهضت ساخت داخل حضوری فعال دارد و دستاوردها و نیازهای خود در عرصه بومی سازی را در معرض دید بازدید کنندگان قرار داده است.

مهندس یزدی‌زاده مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان در نشست خبری این نمایشگاه از حرکت خوب نهضت بومی سازی در صنعت فولاد کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه ذوب آهن 80  درصد قطعات مورد نیاز خود را بومی سازی کرده است و از 20 درصد باقیمانده، 15 درصد قطعات توسط دیگر شرکت های داخلی بومی سازی شده است.

وی افزود: ساخت درب های هفت متری فلکسیبل در باتری شماره 3 کک سازی ذوب آهن که بیش از هزار قطعه دارد، سمبل فعالیت های اخیر این شرکت در بخش بومی سازی است.

مهندس حمید رضا فولادگر نمایند مردم اصفهان در مجلس و رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی در بازدید از غرفه ذوب آهن اصفهان در نمایشگاه رونق تولید با آخرین دستاوردهای این شرکت در زمینه بومی سازی قطعات و تجهیزات آشنا شد.

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی، تولید ریل ملی را یک دستاورد مهم در صنعت کشور نامید و گفت: مطابق قانون، واردات محصولاتی که امکان تولید داخلی آنها وجود دارد، ممنوع است و امیدوارم به هیچ عنوان شاهد اقدامی برای واردات ریل نباشیم.

نمایند مردم اصفهان در مجلس تصریح کرد: واردات ریل، اجحاف در حق ذوب آهن اصفهان است چرا که این شرکت یک خط تولید خود را به ریل اختصاص داده و سرمایه گذاری بسیاری برای تولید این محصول استراتژیک نموده است.

وی اظهار داشت: با هر اقدامی در راستای واردات ریل در مجلس مخالفت می شود و واردات این محصول یک اقدام غیرقانونی است.

دکتر نوروزی شهردار اصفهان از غرفه ذوب آهن در نمایشگاه رونق تولید و نهضت ساخت داخل بازدید نمود و گفت: این شرکت با تولید محصولات صنعتی جدید متحول شده و نقش مهم تری در صنعت کشور ایفا می کند.

وی تولید ریل در این شرکت را اقدامی ارزنده توصیف کرد و گفت: امید است در مترو اصفهان از ریل ذوب آهن بهره گرفته شود.

دکتر قاضی عسگر معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار اصفهان نیز در بازدید از غرفه ذوب آهن  اصفهان گفت: ارائه قطعات مختلف در غرفه ذوب آهن ابتکار بسیار خوبی است که از سوی این شرکت در نظر گرفته شد و مشخص است این شرکت عظیم با برنامه هدفمند و عملیاتی در این نمایشگاه حضور یافته است.

وی افزود: نیازهایی که ذوب آهن در غرفه ارائه نموده بود این محل را به مکانی برای تعاملات و تبادلات بیشتر تبدیل نموده است.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار تصریح کرد: استانداری اصفهان نیز با تشکیل کارگروه تخصصی برنامه ریزی لازم برای مرتفع نمودن مشکلات واحدهای صنعتی را برنامه ریزی نموده است.

علیرضا امیری مدیر روابط عمومی شرکت نیز گزارشی از فعالیت های ذوب آهن اصفهان در زمینه ساخت قطعات و تجهیزات،صرفه جویی آب و نقش این مجموعه عظیمی صنعتی در ساخت سایر صنایع فولادی عنوان کرد.

شایان ذکر است شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن اصفهان نیز دستاوردهای خود را در زمینه های پروژه های فنی، مهندسی ارائه نمود و پاسخ گوی سوالات بازدید کنندگان بود.

عناوین برگزیده