تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۵۴
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۵۶۶۷۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
کارشناس صنعت:

مازاد ۲۰ میلیون تنی سیمان و عدم صادرات منجر به ارزان فروشی شد

می متالز - کارشناس صنعت سیمان با اشاره به مشکل مازاد ۲۰ میلیون تنی و نبود ترمینال های صادراتی گفت: تولیدکننده مجبور است محصول را ارزان تر در بازارهای صادارتی فروخته و حتی حجم را کاهش دهد.
مازاد ۲۰ میلیون تنی سیمان و عدم صادرات منجر به ارزان فروشی شد

به گزارش می متالز، علی محمد بُد با اشاره به اینکه مصرف سیمان تابع پویایی دو بخش پروژه های عمرانی و ساخت و ساز است گفت: در حال حاضر با وجود تمام صحبت‌ها در رونق این دو بخش هنوز اقدام مؤثری انجام نشده و صنعت سیمان همچنان با مازاد تولید روبه رو است.

وی افزود: ظرفیت تولید سیمان 85 میلیون تن است با این وجود میزان تولید شرکت های سیمانی 63 میلیون تن است. البته تولیدی ها به دلیل رکود بازار با مازاد 20 میلیون تنی سیمان مواجه هستند که برای صادرات آنها هم مشکل دارند.

این کارشناس صنعت سیمان با گلایه از اینکه هنوز ترمینال‌های صادراتی برای سیمان وجود ندارد، گفت: همین موضوع عاملی شده تا تجهیزات صادراتی بکار گرفته نشود و تولیدکنندگان به سختی و زحمت آن هم در شرایط تحریم محصولات را صادر کنند.

وی ادامه داد: وزارت صنعت قول داده بود مصرف سیمان را رونق دهد تا شرکت ها با حجم زیاد مازاد تولید روبه رو نباشند اما متأسفانه تحرکی در بازار اتفاق نیفتاده و تولیدکننده مجبور است محصول را ارزان تر در بازارهای صادراتی فروخته و حتی حجم تولید را کاهش دهد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده