تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۴۹
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۵۶۶۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

امضا تفاهم نامه همکاری میان نزدک و بورس عراق

می متالز - نزدک و بورس عراق قرارداد جدیدی را امضا کرده اند که روابط بین بازارهای دو کشور را در زمینه فناوری گسترش می دهد.
امضا تفاهم نامه همکاری میان نزدک و بورس عراق

به گزارش می متالز، به عنوان بخشی از این قرارداد، نزدک به فعالیت خود در راستای راه اندازی موتور معاملاتی تطبیقی وایجاد فناوری مرتبط با سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار برای بورس عراق ادامه خواهد داد. این قرارداد جدید فصل دیگری از شراکت بین نزدک و بورس عراق در زمینه فناوری خواهد بود که از سال ۲۰۰۷ آغاز شده است.

قزاقستان در پی جذب سرمایه گذار خارجی

نیروی حیات هر اقتصاد در حال توسعه ای سرمایه گذاری مستقیم خارجی است. ملت ها برای توسعه زیرساخت و منابع انسانی خود، همچنین تحریک رشد اقتصادی برای ایجاد شرایط بهتر معاش برای شهروندانشان نیاز به جذب سرمایه های خارجی دارند.

آسیای میانه نسبت به سایر قسمت های جهان، رشد اقتصادی فزاینده ای را شاهد بوده است. قزاقستان به عنوان یک کشور تأثیرگذار در رشد این منطقه سخت در تلاش است تا با راه اندازی مرکزی مالی بین المللی آستانه راه را برای سرمایه گذاری مستقیم خارجی به این کشور بازتر کند.

در سال جاری و همینطور سال آینده، شرکت هوایپیمایی ایرآستانا، شرکت عظیم کازمیونیگا (شرکت دولتی نفت و گاز قزاقستان) و راه آهن ملی این کشور همگی شاهد شناور شدن دست کم بخشی از سهامشان در این بازار سرمایه نوظهور خواهند بود.

عناوین برگزیده