تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۵۶
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۵۶۷۱۵
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

بهترین بازارهای صادراتی کاشی و سرامیک

می متالز - به دلیل راکد بودن ساخت‌وساز بازار کاشی و سرامیک در رکود چندین‌ساله به‌سر می‌برد و بهترین گزینه برای خروج این بازار از رکود، صادرات است.
بهترین بازارهای صادراتی کاشی و سرامیک

به گزارش می متالز، البته در شرایط کنونی که ایران برای صادرات با تحریم روبه‌رو است، بزرگ‌ترین بازارهای صادراتی کاشی و سرامیک ایران، می‌تواند کشورهای همسایه همچون عراق، افغانستان و پاکستان باشد، هرچند این کشورها نیز با مشکل نقل و انتقال مالی روبه‌رو هستند؛ چراکه تا پیش از این صادرات به این کشورها ازسوی اشخاص و به صورت چمدانی و پول رایج کشورها انجام می‌شد و با مشکلات نقل و انتقال همراه نبود.
درحال‌حاضر بخش عمده‌ای از بازار کاشی و سرامیک عراق در دست ایرانی‌هاست، البته به بازار عراق باید فراتر از هدف صادراتی اندیشید، زیرا با توجه به تحریم‌ها باید از مسیر این کشور برای صادرات به کشورهای دیگر بهره گرفت. هم‌اکنون عراق می‌تواند به عنوان تزانزیت صادراتی ایران در امر صادرات بسیار راهگشا باشد.
از سوی دیگر اگر بتوانیم کالاهای ایرانی را با بسته‌بندی‌های جدید در عراق به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس مانند امارات، عربستان، بحرین و سایر کشورها ارائه کنیم، به صادرات قابل‌توجهی دست خواهیم یافت. هرچند در راستای صادرات کاشی و سرامیک باید به هزینه‌های حمل‌ونقل آن نیز توجه کرد؛ چراکه به‌طور معمول کاشی و سرامیک از مرکز ایران برای صادرات حمل می‌شود.
اما در نگاه کلی در شرایط کنونی بهترین بازارهای هدف صادراتی ایران کشورهای همسایه و هم‌مرز هستند و از آنجایی که این کشورها به‌دنبال کالاهای تجملاتی نیستند، کاشی و سرامیک ایران با نرخ مناسب می‌تواند بازار خوبی قلمداد شود.

سینا گلکاری‌حق / تولید‌کننده کاشی و سرامیک

عناوین برگزیده