تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۰۹
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۵۶۷۲۸
کاظم زاده:

توقف واردات ریل از خارج کشور بسیار مثبت است/ اعلام آمادگی تولیدکنندگان داخلی برای تأمین نیازهای حمل و نقل ریلی

می متالز - رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس گفت: پیشنهاد مطروحه برای توقف واردات ریل از خارج کشور بسیار مثبت بوده و امیدوارم دولت در راستای حمایت از محصولات و تولیدکنندگان داخلی قدم بردارد.
توقف واردات ریل از خارج کشور بسیار مثبت است/ اعلام آمادگی تولیدکنندگان داخلی برای تأمین نیازهای حمل و نقل ریلی

 

به گزارش می متالز، شادمهر کاظم زاده عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به نامه وزیر تعاون به معاون اول رئیس جمهور برای حذف واردات ریل راه آهن از کشورهای آسیایی و اروپایی، گفت: قطعا یکی از مولفه های اصلی توسعه اقتصادی کشور، تکیه بر توان داخلی و جلوگیری از واردات بی مورد محصولات و کالاها است.

 

اعلام آمادگی تولیدکنندگان داخلی برای تأمین نیازهای حمل و نقل ریلی

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع حمایت از تولیدکنندگان داخلی ریل چندین مرتبه در کمیسیون عمران مجلس مورد بررسی قرار گرفته است و آن ها بارها اعلام کرده اند که ما در داخل کشور توانایی تأمین نیازهای حمل و نقل ریلی را داریم.

 

توقف واردات ریل از خارج کشور بسیار مثبت است

وی تصریح کرد: پیشنهاد مطروحه برای توقف واردات ریل از خارج کشور بسیار مثبت بوده و امیدوارم دولت در راستای حمایت از محصولات و تولیدکنندگان داخلی قدم بردارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: بر اساس اظهارات وزیر تعاون، ایران هفدهمین تولیدکننده ریل در جهان است، حال ما می توانیم با تقویت بخش تولید و حمایت مالی جایگاه ایران را در این عرصه ارتقا دهیم.

 

صادرات ریل در چشم انداز ایران

کاظم زاده ادامه داد: به نظر من تأمین نیازهای داخلی هدف اولیه ما در عرصه حمایت از تولید ریل باید باشد، از این رو می توان با برنامه ریزی دقیق در دهه آینده، ریل را به کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای صادر کنیم.

رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: مجلس همواره از توسعه تولید داخل حمایت می کند، قطعا با همکاری دولت و مجلس و دستگاه های مربوطه، ایران می تواند از ظرفیت های بالقوه خود به درستی استفاده کند.

عناوین برگزیده