تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۴۷
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۵۶۷۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بهره برداری دو گمرک مرزی جدید در سیستان و بلوچستان

می متالز - استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، خواستار ابلاغ چارت تشکیلاتی و تجهیز دو مورد گمرک مرزی تازه تاسیس شد.
بهره برداری دو گمرک مرزی جدید در سیستان و بلوچستان

به گزارش می متالز، احمدعلی موهبتی در این دیدار، با بر شمردن برنامه های توسعه اقتصادی و اجتماعی استان، به ضرورت فعال تر شدن گمرکات مرزی اشاره کرد و گفت: پروژه های اقتصادی در زمینه کشاورزی، شیلات، خدمات، مسکن، انرژی، گازرسانی، سوخت، واردات دام  زنده و مولد، توسعه بنادر، تکمیل زیرساخت های حمل و نقل، تبادلات مرزی با کشورهای همسایه، افزایش حجم صادرات و واردات از بندر چابهار و نیز افزایش ترانزیت در مسیرهای استان، افزایش تنوع و حجم فعالیت های گمرکی در استان را در پی داشته و مستلزم تجهیز گمرکات به وسایل پیشرفته کنترل و نظارت از جمله دستگاه ایکس ری است.

وی با توجه به آماده بهره برداری بودن ساختمان های دو گمرک مرزی جدید، خواستار ابلاغ چارت تشکیلاتی و جذب پرسنل مورد نیاز شد.

استاندار گفت: در صورت موافقت و تامین اعتبار مورد نیاز توسط وزارتخانه، امکان خرید دستگاه های کنترل و نظارت در منطقه وجود دارد.

موهبتی با اشاره به رشد ۲۰ درصدی مالیات های استان، خواستار کمک های دولتی از محل درآمدهای مالیاتی به شهرداری های کوچک و کم درآمد استان شد.

وی با اشاره به مشارکت بخش های دولتی، خصوصی، نهادها و بنیادهای وابسته به نهاد رهبری از جمله بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت، بنیادعلوی، ستاد اجرایی فرمان امام ره، کمیته امداد امام خمینی ره، آستان قدس رضوی، موسسات و بنیادهای خیریه مردمی، جامعه خیرین مدرسه ساز، شورای عالی خیرین کشور، شورای عالی هاسب متشکل از حدود 60 موسسه خیریه و فعالیت آنها در زمینه های آموزشی، سلامت، توانمندسازی، سرمایه گذاری، گفت: این فعالیت ها باعث فعال شدن دوباره برخی بنگاه های اقتصادی و مشاغل و کارگاه های راکد گردیده و موجب بازگشت شور و نشاط و رونق نسبی کسب و کار و زنده شدن امید در استان شده است.

موهبتی با اشاره به محرومیت های مضاعف استان نسبت به سایر مناطق کم برخوردار گفت: امروز از بین بردن امید مردم،  خیانت است و خدمتی بالاتر از ایجاد امید و باور به توانستن در مردم نیست.

استاندار ضمن تشکر از مساعدت وزیر اقتصاد در خصوص تخصیص ۳۰۰ میلیون یورو برای ادامه عملیات اجرایی راه آهن چابهار- میلک- مشهد- سرخس ، به برنامه های شخص و مگاپروژه های استان اشاره کردو گفت: رساندن شاخص های برخورداری استان به میانگین شاخص های کشور؛ پیگیری اجرا و به ثمر رساندن چندین طرح ملی و مگا پروژه استان از جمله راه آهن، بزرگراه، فرودگاه و انتقال آب از دریا؛ توسعه بخش معادن استان، ترانزیت؛  پیشبرد پروژه های طرح جامع توسعه سواحل مکران؛ پروژه ها و طرح های توسعه دریا محور اولویت رسالت مدیریت استان و سیاست های کلان نظام در حوزه استان  است .

وی ادامه داد: اجرای این طرح ها نه تنها استان بلکه کشور را متحول می کند و متضمن اشتغال و توسعه پایدار خواهد بود.

استاندار با برشمردن برنامه آموزشی و ساخت مدارس در دست اقدام گفت: بزودی استان در این بخش به سطح قابل قبولی خواهد رسید.

دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز، با مطلوب و ارزشمند خواندن تدابیر استان و اقدامات انجام شده، گفت: وزارت تحت امر با ظرفیت های موجود پشتیبان  طرح های توسعه استان خواهد بود.

دژپسند با تایید و تصریح بر  ضرورت راه اندازی و تجهیز گمرک های تازه تاسیس، گفت  دستور لازم برای ابلاغ چارت تشکیلاتی و تامین نیروی انسانی این مراکز داده شده است.

وزیر اقتصاد ضمن استقبال از پیشنهاد استان در تهیه دستگاه های ایکس ری مورد نیاز و موافقت با تامین اعتبار خرید هر تعداد از دستگاه های مزبور در استان،  گفت: وزارت اقتصاد و دارایی آماده همکاری لازم با سرمایه گذار این پروژه در نقاط مختلف با تامین عایدی مناسب است.

عناوین برگزیده