تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۰۴
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۵۶۷۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با حضور وزیر نفت

نشست بررسی تامین مالی طرح‌ فراگیر پالایشی سیراف برگزار شد

می متالز - نشست بررسی مسائل تامین مالی طرح‌های فراگیرپالایشی سیراف با حضور وزیر نفت، رئیس‌ کل بانک مرکزی، رئیس سازمان بورس، مدیران عامل بعضی از بانک‌ها، نمایندگان صندوق توسعه و مسوولان مرتبط در محل بانک مرکزی برگزار شد.
نشست بررسی تامین مالی طرح‌ فراگیر پالایشی سیراف برگزار شد

به گزارش می متالز، بیژن زنگنه، وزیر نفت، امروز (چهارشنبه، ۲۷ شهریورماه) در نشست بررسی مسائل تامین مالی طرح‌های فراگیرپالایشی سیراف که با حضور رئیس‌ کل بانک مرکزی، رئیس سازمان بورس، مدیران عامل برخی بانک‌ها، نمایندگان صندوق توسعه و مسوولان مرتبط در بانک مرکزی برگزار شد، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب برای پیگیری این موضوع، درباره ویژگی‌های طرح‌ فراگیر پالایشی سیراف گفت: کاری که هم‌اکنون این وزارتخانه پیگیری می‌کند، بحث مربوط به طرح‌های پالایشی سیراف است.

وی افزود: طرح فراگیر پالایشی سیراف با ظرفیت پالایش روزانه ۳۶۰ هزار بشکه میعانات گازی نیازمند حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان سرمایه است که ۶۵ درصد از هزینه‌های مورد نیاز طرح‌ها به‌صورت ارزی خواهد بود.

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی نیز در این نشست با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از تولید بر ضرورت توجه بیشتر نظام بانکی به رونق تولید و مشارکت در طرح‌های مولد کشور به‌ویژه در صنعت نفت برای جلوگیری از خام‌فروشی در چارچوب اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

وی ابراز امیدواری کرد به‌منظور انجام این پروژه‌ها، تصمیم‌های قطعی در روزهای آینده و با مشارکت بانک‌های متقاضی و صندوق توسعه ملی گرفته شود.

تکمیل این پروژه‌ها حدود سه سال به طول می‌انجامد و زمان آغاز بهره‌برداری آن در صورت تامین به‌موقع ارز و ریال، نیمه دوم سال ۱۴۰۱ برآورد شده است.

در این نشست درباره چگونگی تامین مالی ریالی و ارزی پروژه‌های مورد اشاره و نحوه مشارکت بانک‌ها در تامین ریالی طرح‌ها و نقش صندوق توسعه ملی بحث و بررسی شد.

عناوین برگزیده