تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۲۵
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۵۶۷۶۶
سرویس خبر : انرژی
با هدف بهبود فضای کسب‌وکار صنایع پلاستیک و پلیمر

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست پروپیلن‌ محور شد

می متالز - سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست با هدف بهبود فضای کسب‌وکار صنایع تکمیلی پتروشیمی با رویکرد معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ساخت طرح‌های پروپیلن به‌ عنوان یکی از مواد اولیه پرطرفدار صنایع پلیمر برگزار می‌شود.
سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست پروپیلن‌ محور شد

به گزارش می متالز، سیزدهمین نمایشگاه ایران پلاست به‌عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی فعالان صنعت پتروشیمی و صنایع تکمیلی پتروشیمی و پلیمر منطقه خاورمیانه و غرب آسیا با رویکرد پلی‌پروپلین‌ محوری، توسعه صنعت پتروشیمی و صنایع تکمیلی پتروشیمی از روز یکشنبه هفته آینده میزبان علاقه‌مندان است.

در شرایط فعلی ظرفیت تولید پروپیلن در صنعت پتروشیمی کشور کمتر از یک میلیون تن در سال است که با توسعه پارس‌جنوبی و افزایش ظرفیت تولید انواع خوراک‌های گازی همچون اتان، متان و پروپان، زمینه برای تکمیل زنجیره ارزش پروپیلن در صنعت پتروشیمی فراهم شده است.

یکی از مسیرهای تکمیل زنجیره ارزش پروپیلن در صنعت پتروشیمی استفاده از خوراک کافی متانول بوده و هم‌اکنون با توجه به تولید سالانه حدود ۶ میلیون تن متانول که این ظرفیت با تکمیل طرح‌های در دست اجرا تا سقف ۲۰ میلیون تن در سال قابلیت افزایش دارد، بهترین فرصت برای اجرای طرح‌های MTO و MTP در صنعت پتروشیمی کشور با هدف تبدیل متانول به اتیلن و پروپیلن است.

افزون بر این، همزمان با افزایش ظرفیت تولید پروپان در پارس‌جنوبی زمینه به‌منظور احداث طرح‌های PDH در این حوزه گازخیز وجود دارد و می‌توان از خوراک پروپان برای تکمیل زنجیره پروپیلن در صنعت پتروشیمی استفاده کرد.

در این راستا، یکی از سیاست‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی استفاده از ظرفیت نمایشگاه‌ ایران‌پلاست با هدف معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه تولید پروپیلن و پلی‌پروپیلن بوده، به‌طوری‌ که هم‌اکنون هفت طرح جدید تولید پروپیلن در صنعت پتروشیمی تعریف شده که در این طرح‌ها امکان افزایش سه برابری ظرفیت تولید ‌پروپیلن در کشور وجود دارد.

برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست از ۳۱ شهریور تا سوم مهرماه امسال در تهران بهترین فرصت برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری طرح‌های آماده ساخت تولید پروپیلن با اجرای پروژه‌های PDH/PP ،GTPP ،GTP MTO ،MTP در کشور بوده و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و خارجی می‌توانند از این ظرفیت سرمایه‌گذاری سودآور آگاه شوند.

تکمیل زنجیره ارزش پروپیلن به منزله تامین یکی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین مواد اولیه صنایع متنوع و مختلف تکمیلی پتروشیمی در کشور بوده که افزون بر متنوع‌سازی سبد تولید محصولات، افزایش تاب‌آوری صنایع پتروشیمی در شرایط تحریم، جلوگیری از خام‌فروشی، اشتغال‌آفرینی، صادرات پایدار محصولات نهایی و بهبود فضای کسب‌وکار صنایع تکمیلی پتروشیمی و پلیمری را برای اقتصاد کشور به ارمغان می‌آورد.

در کنار پروپیلن‌محور شدن برگزاری سیزدهمین نمایشگاه ایران پلاست، برنامه‌ریزی گسترده‌ای به‌منظور حضور یکپارچه و معرفی توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ در حوزه پلیمر و صنایع تکمیلی پتروشیمی انجام گرفته که می‌تواند بر رونق بخشی هرچه بیشتر برگزاری بزرگ‌ترین گردهمایی صنایع تکمیلی پتروشیمی و پلیمری منطقه خاورمیانه بیفزاید.

سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست ۳۱ شهریور تا سوم مهرماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در چهار گروه مواد اولیه، کالاهای ساخته و نیمه ساخته شده، ماشین‌آلات و تجهیزات و خدمات برگزار خواهد شد.

عناوین برگزیده